فرماندار مهران با اشاره به قرار گرفتن در مسیر توسعه گفت: در دولت تدبیر و امید خدمات و اقدام هایی در این شهرستان مرزی انجام شده که با 15 سال ما قبل خود برابری می کند.
کد خبر: ۲۸۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 28 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مراد ناصری روز یکشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام با تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: هفته دولت یادآور روزهای پربار خدمت گذاری بی منت به مردم و به تعبیر مقام معظم رهبری این ایام زمان مناسب برای گزارش عملکرد و خدمات انجام شده به افکار عمومی است.
 
وی افزود: دولتمردان و مسئولان در این ایام باید نقاط ضعف و قوت کار خود در طول یکسال را مورد بررسی قرار داده و بر رفع نارسایی ها و کمبودها و همچنین تقویت نقاط مثبت همت گمارند.
 
ناصری بر ارائه گزارش عملکرد به مردم در این ایام تاکید کرد و یادآور شد: البته در این هفته باید آن کارهایی که نتوانستیم انجام بدیم را اعلام کنیم و اگر قصوری و یا کوتاهی انجام داده ایم بابت آن از مردم عذرخواهی کنیم.
 
به گفته وی، مردم عملکرد و خدمات را می بینند و بهترین قاضی و ناظر کار مسئولان هستند و عملکردها را دیده و با گذشته ها مقایسه می کنند و سپس به آن نمره می دهند پس برای مسئولان بهترین نتیجه همان رضایت مردم است که حلاوت خاصی دارد.
 
وی اضافه کرد: شهرستان مهران در حوزه های گردشگری، نفت، کشاورزی، تجاری، زیارتی ظرفیت های فراوانی دارد که هنوز آنطور که باید به آنها پرداخته نشده و بهره برداری لازم از آنها برده نشده است.
 
ناصری به ظرفیت مرز بین المللی مهران اشاره کرد که تنها در ایام منتهی به اربعین حسینی 2 میلیون نفر از این مرز تردد می کند و یادآور شد: این مرز در بخش مسافری و تجاری بزرگترین ظرفیت برای توسعه و رونق اقتصادی استان ایلام است.
 
** طرح های شهرستان مهران در هفته دولت
فرماندار مهران گفت: به تبعیت از سراسر کشور طرح ها و پروژه های زیادی در این شهرستان مرزی به مناسب هفته دولت افتتاح شد یا عملیات اجرایی آنها در بخش های مختلف آغاز شده است.
 
ناصری تعداد پروژه های افتتاح شده این شهرستان را 22 طرح و کلنگ زنی را 6 طرح اعلام کرد و افزود: در مجموع برای این طرح ها 710 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که در نوع خود تاکنون بی سابقه بوده و نشانگر نگاه و توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این شهرستان مرزی است.
وی مهمترین پروژه و طرح های هفته دولت شهرستان مهران بشرح زیر اعلام کرد:
 
** حوزه خدمات
احداث کارخانه آب تصفیه کن بخش صالح آباد بعنوان یکی از مطالبات دیرینه مردم، بازسازی قلعه کنجانچم بعنوان یک مرکز گردشگری و تفریحی، محوطه سازی کمپینگ های گردشگری، ساماندهی بلوار شهرک اسلامیه، خاکبرداری و خاکریزی محوطه اصلی منطقه ویژه اقتصادی مهران به مساحت 830 هکتار.
 
** حوزه صنعت
 احداث واحد تولیدی ساخت ساختمان های بتنی پیش ساخته، قطعات بتنی، طرح بتن سبک یا همان هیپلکس، بیش از 16 پروژه و طرح با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی مهران در حال احداث است.
 
** حوزه کشاورزی
آبیاری تحت فشار، قطره ای و بارانی در اراضی کشاورزی صالح آباد و رضا آباد، احداث کشتارگاه
دام، واحد پرورش مرغ گوشتی
 
** حوزه خدمات
 طرح هایی همچون راه اندازی کارگاه های هنری، فروشگاه های زنجیره ای و کارگاه های صنایع دستی.
 
ناصری به نقاط قوت و ظرفیت های بالقوه این شهرستان مرزی نیز اشاره کرد و گفت: در سه سال گذشته خدمات ارزشمندی برای توسعه زیر ساخت های این شهرستان انجام شده است.
 
فرماندار مهران یادآور شد: البته با توجه به شرایط موجود برای رسیدن به وضعیت مطلوب هنوز فاصله داریم ولی باید به این نکته مهم توجه داشت که دولت یازدهم با وجود همه تنگناه های مالی برای رفع مشکلات این شهرستان عزم جدی داشته است.
 
وی تاکید کرد: با نگاهی به اقدام ها و خدماتی که در این شهرستان طی سه سال گذشته انجام شده براحتی می توان دریافت این اقدام ها 5 برابر سال های قبل است و نوید بخش آینده ای امیدوار کننده و روشن برای این خطه مقدس است. /ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار