مدیر اداره عشایری ملکشاهی با بیان اینکه پنل ها از اوایل مهر ماه امسال واگذار می شود، تاکید کرد: قیمت هر یک از این صفحات خورشیدی تولید برق 9 میلیون ریال است که 15 درصد آن توسط متقاضی و 85 درصد باقی آن توسط شرکت توانیر پرداخت می شود.
کد خبر: ۲۸۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 28 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛عنایت سلیمانی اظهار کرد: در واگذاری پنل تولید برق خورشیدی اولویت با عشایری است که در هیچ یک از مناطق اسکان آنها (سردسیری و گرمسیری) امکان بهره مندی از شبکه برق وجود ندارد.
 
وی افزود: در مرحله بعد واگذاری این پنل ها به خانوارهای عشایری که در یکی از مناطق اسکان خود از نعمت برق بی بهره هستند، است.
 
سلیمانی با بیان اینکه پنل ها از اوایل مهر ماه امسال واگذار می شود، تاکید کرد: قیمت هر یک از این صفحات خورشیدی تولید برق 9 میلیون ریال است که 15 درصد آن توسط متقاضی و 85 درصد باقی آن توسط شرکت توانیر پرداخت می شود.
 
مدیر اداره امور عشایری ملکشاهی این پنل ها برق مورد نیاز خانوارهای عشایری را در بخش روشنایی و استفاده از لوازم خانگی تامین می کند، گفت: عشایر با بهره گیری از ابزارهای نوین توانسته اند علاوه بر خودکفایی مایحتاج خود، سهم قابل توجهی نیز در عرصه تولید و اقتصاد کشور داشته باشند.
 
وی یادآور شد: فعالیت عشایر مصداق بارزی برای شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است چرا که با تولید محصولات دامی و کشاورزی و عرضه آن در جامعه، زمینه اشتغال و رونق اقتصادی خود را فراهم کرده اند.
 
وی ارزش ریالی تولید محصولات عشایری این شهرستان را سالانه بیش از 400 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این قشر زحمتکش سهم قابل توجهی در بهبود وضعیت اقتصادی ملکشاهی دارند.
 
سلیمانی یکی از عمده مشکلات عشایر شهرستان را عدم دسترسی به آب شرب سالم و بهداشتی دانست و گفت: برای رفع این مشکل روزانه 100 متر مکعب آب شرب در 30 منطقه عشایری بصورت سیار بین عشایر توزیع می شود.
 
شهرستان 25 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد، این شهرستان دارای یک هزار و 400 خانوار عشایری با جمعیتی بیش از 6 هزار نفر است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار