نماینده مردم ایلام در مجلس گفت:امینی احیای منابع آبی دراستان وکشور رایک ضرورت انکارناپذیر اعلام کردوگفت:مهارآب های مرزی برای کل کشوربصورت یک پیشنهادبه مجلس شورای اسلامی ارائه شده که ضرورت توجه مسئولین رامی طلبد.
کد خبر: ۲۸۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 29 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سلام امینی نقش مطبوعات و رسانه ها را بعنوان رکن چهارم دموکراسی در ارتباط بین مردم و مسئولان بسیار مهم دانست و اظهار کرد: تاکنون اقدام ها و فعالیت های خوبی برای توسعه هر چه بهتر و بیشتر استان در زمینه های مختلف انجام شده است.
 
وی توسعه استان را بر مبنای کشاورزی و رونق در این حوزه دانست و افزود: یکی از موضوعات مهم در این استان کنترل آب های مرزی است که در این زمینه استان ایلام نیاز مبرم و جدی به احداث سد دارد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هم اکنون مرزهای چنگوله، میمه، گاوی و کنجانچم مطالعات لازم انجام شده و انتظار می رود که با توجه به نیاز مبرم استان به ایجاد سد، از خارج شدن بیش از یک میلیارد لیتر آب در روز از استان جلوگیری شود.
 
امینی احیای منابع آبی در استان و کشور را یک ضرورت انکارناپذیر اعلام کرد و گفت: مهار آب های مرزی برای کل کشور بصورت یک پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و با توجه به اینکه قرن 21 بعنوان قرن جنگ آب مطرح است، امید است که توجه ویژه ای در این زمینه صورت گیرد.
 
وی حوزه نفت و گاز را یکی دیگر از محورهای توسعه استان برشمرد و افزود: انتظار می رود که با ایجاد قراردادهای نفتی جدید در منطقه چنگوله و آذر شاهد ایجاد تحول بزرگی در زمینه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان باشیم.
 
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی به معضل وجود پدیده ریز گردها در استان و پیگیری آن در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه در حال حاضر ثبات سیاسی در مناطق منشا ایجاد گرد وغبار در عراق و دیگر کشورهای همسایه وجود ندارد و مردم مجبور هستند که در این ایام در منازل ساکن شوند، لذا پیشنهاد شده تا در ماه های گرم سال به مدت سه ماه در این استان نرخ مصرف برق کاهش یابد.
 
امینی تاکید کرد: این پیشنهاد در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مصوب شده است و انتظار می رود که در کمیسیون تلفیق نیز مصوب و در صورت تصویب نهایی این موضوع برای سال آینده محقق می شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود مزیت های مرز بین المللی مهران یادآور شد: در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده که استان ایلام بعنوان دروازه عتبات عالیات مطرح شود و این امر در تقویم فرهنگی کشور ثبت گردد و ریاست مجلس شورای اسلامی در این خصوص مساعدت لازم را داشته است.
 
امینی اضافه کرد: مرز مهران یکی از محورهای توسعه استان است که امید است با حمایت های دولت یازدهم و تلاش همه مسئولان استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شاهد تحقق منطقه ویژه اقتصادی در این منطقه از استان باشیم./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار