رئیس سازمان حج و زیارت؛
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اخلاص و بصیرت یکی از مهمترین ویژگی های مدیران است که شهیدان رجایی و باهنر با پررنگ کردن این خصوصیت در خود، عزت مند و ماندگار شدند.
کد خبر: ۲۸۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 29 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سعید اوحدی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت سی و پنجمین سالروز شهادت رجایی و باهنر در مسجد ایلام اظهار کرد: مسئولان و مدیران باید با تاسی از ویژگی های والای اخلاقی این دو شهید گرانقدر، آنان را الگوی همیشگی خود در مسیر خدمتگذاری قرار داده و با بهره گیری از رفتار آنان، تلاش خود را در راه تعالی ایران اسلامی بکار گیرند.
 
وی افزود: اکنون بعد از گذشت 35 سال از شهادت این دو شهید بزرگوار، همواره به نیکی از آنها یاد می شود و مسئولان اخلاص و بصیرت این بزرگواران را سرلوحه امور خود در ارائه خدمت به مردم قرار داده اند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: اخلاص و بصیرت یکی از مهمترین ویژگی های مدیران است که شهیدان رجایی و باهنر با پررنگ کردن این خصوصیت در خود، عزت مند و ماندگار شدند.
 
اوحدی تاکید کرد: برای انقلاب، حفظ و تحکیم نظام، ما بهای سنگینی پرداخت کرده ایم که نمونه بارز آن تقدیم هزاران شهید والامقام از جمله چند هزار شهید ترور است.
 
وی با بیان اینکه نداشتن بصیرت و شناخت انسان را به بن بست می کشاند، گفت: گروهک منافقین دوباره زنده نخواهند شد و تلاش کشورهایی مانند عربستان در حمایت از آنان هرگز راه بجایی نمی برد.
 
رئیس سازمان حج و زیارت به بیان ناگفته هایی از فاجعه منا نیز پرداخت و افزود: این اتفاق عجیبی بود که در طول تاریخ سابقه نداشته است اینکه چند هزار نفر بصورت یکجا در موسم حج کشته شوند، این فاجعه سوء تدبیر و آشفتگی در مدیریت سعودی ها را نشان داد.
 
اوحدی اضافه کرد: بعد از گذشت این حادثه ناگوار، انتقال پیکر جان باختگان و مجروحان این واقعه به کشور کار بسیار سنگینی بود که رژیم آل سعود با توجه به تفکر وهابیت خاص خود مانع از انجام این کار می شد اما تاثیر سخنان و تدابیر رهبر معظم انقلاب خارج از هرگونه تعصب، اغراق و بزرگ نمایی باعث تسریع در انتقال اجساد شهدا به کشور شد.
 
وی افزود: همه اجساد شهدای منا بداخل کشور باز گردانده شدند تا ایران تنها کشور در میان ۳۹ کشور قربانی فاجعه منا باشد که همه شهدای خود را به کشور بازگرداند البته ۳۹ شهید به خواسته خانواده هایشان در مقبرة الشهدای مکه دفن شدند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت مطلوب و امن مرز بین المللی مهران اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون و 600 هزار زائر اربعین حسینی از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف شدند که بر اساس آمارها نزدیک به 70 درصد از زائران مرز مهران به عتبات عالیات تردد کردند.
 
اوحدی یادآور شد: استان ایلام امروز به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و اکنون اقدام ها و فعالیت های خوبی در مسیر راه سازی ایلام تا مهران با هدف تسریع در تردد زائران صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه باید درس خدمت به زائران را از مردم ایلام یاد گرفت چرا که در ایام اربعین با اوج اخلاص و عمل به زائران ارائه خدمت بی منت می کنند، گفت: مهمان نوازی مردم ایلام یکی از دلایلی بود که باعث شد سال گذشته زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند.
 
سی و پنجمین آیین بزرگداشت شهدای هشتم شهریور سال 60 بوِیژه شهیدان رجایی و باهنر روز دوشنبه با حضور استاندارف معاونان استاندار، مسئولان دستگاه های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی و روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع ایلام برگزار شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار