رئیس سازمان حج و زیارت درخصوص بازگشایی مرزچیلات درایام اربعین گفت:تصمیم گیری ها برای بازگشایی اینمرز چندین باردرنشست ستاداربعین مطرح شده امابدلیل نبودزیرساخت های لازم بویژه از طرف کشورعراق تاکنون تصمیم قطعی دراین خصوص گرفته نشده است.
کد خبر: ۲۸۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 29 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سعید اوحدی روز دوشنبه در حاشیه مراسم سالگرد شهدای هشتم شهریور در مسجد جامع ایلام جمع خبرنگاران اظهار کرد: ثبت نام در این سامانه از نیمه دوم مرداد آغاز شده . کماکان نیز ادامه دارد.
 
وی افزود: طبق اعلام قبلی سازمان حج و زیارت زائران می توانند با مراجعه مستقیم به سامانه اینترنتی سماح به نشانی samah.haj.ir و یا مراجعه به دفاتر مجاز زیارتی سراسر کشور نسبت به نام نویسی برای حضور در آیین پیاده روی اربعین حسینی اقدام کنند.
 
اوحدی با بیان اینکه محدودیتی در نام نویسی برای اعزام به عتبات عالیات در اربعین وجود ندارد، تاکید کردد: پیش بینی ها مبنی بر اعزام 2 میلیون زائر در اربعین از ایران است.
 
رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: تنها راه ثبت نام برای شرکت در کنگره بزرگ پیاده روی اربعین حسینی سایت اینترنتی اعلام شده است، که برای تسهیل سفر در نظر گرفته شد.
 
وی خاطر نشان کرد: با تلاش های ستاد اربعین کشور یکی از ویژگی های این ثبت نام در سامانه سماح مشخص شدن تاریخ خروج زائران از مرزهای کشور خواهد بود.
 
اوحدی گفت: در حال حاضر سه مرز مهران، چزابه و شلمچه برای اعزام زائران در ایام منتهی به اربعین در نظر گرفته شده و امیدواریم مراحل صدور ویزای برای زائران اربعین نیز از سوی چهار کنسولگری و چند شعبه موقت کنسولی عراق در شهرهای کشورمان از نیمه دوم مهر ماه آغاز شود.
 
وی در خصوص بازگشایی مرز چیلات شهرستان دهلران در ایام اربعین و اینکه امکان تردد از این مرز هم وجود دارد، اضافه کرد: تصمیم گیری ها برای بازگشایی این مرز چندین بار در نشست ستاد اربعین مطرح شده اما بدلیل نبود زیرساخت های لازم بویژه از طرف کشور عراق تاکنون تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده است.
 
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به سهمیه بندی تردد در مرزهای کشور برای راهپیمایی بزرگ اربعین گفت: زائران 13 استان از مرز مهران تردد خواهند کرد و تنها زائرین این استان ها می توانند از این مرز عبور کنند.
 
وی در خصوص استقرار کنسولگری عراق در ایلام برای صدور ویزا در ایام منتهی به اربعین نیز اظهار کرد: با رایزنی که با طرف عراقی صورت گرفته این کنسولگری تا نیمه دوم مهرماه در ایلام مستقر شده و به مردم ارائه خدمت خواهد کرد.
 
رئیس سازمان حج و زیارت برای شرکت و سخنرانی در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشتم شهریور بویژه شهیدان رجایی و باهنر روز دوشنبه به استان ایلام سفر کرد./ف
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
اقای اوحدی بگذارید مردم خودشان مرزخروجی و ورودانتخاب کنند.خودشان میدانندکدام مرز امن تر نزدیکتروکم هزینه ترمی باشد.خدایا مردم برای زیارت رفتن هم نمی توانندازادانه تصمیم بگیرند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
زوارحاضرندمعطلی وازدحام داخل کشورخودمان راتحمل کنندامانمی توانندمسیرطولانی وپرخطروپرهزینه داخل عراق راتحمل کنند.یک سوال اقای رئس سازمان حج وزیارت حاضریدخانواده خودت ازان مسیرهای دوربرای زیارت بفرستید؟؟؟
کرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
عجب میخواهی مردم سایراستانهابازورازمسیردیگری ترددکنند؟
شهروندایلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
اقای مدیرمسول تابناک عاجزانه ازشما انتظارداریم که نگذاریدحق استان ایلام ازاین تقسیم بندی زائرین پایمال شود.بیش ازهفتاد درصدزائرین مرزبین المللی مهران راانتخاب میکنند.اکنون می خواهندامکانات وبودجه را بطورمساوی بین سه مرزتقسیم کنند.ایا این عدالت هست.حق خوری اشکارچون استان مسئول رده بالای مملکتی ندارد؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
ازسخنان اقای اوحدی معلومه که حق استان ایلام خورده شده بیش ازهفتاددرصدزوارازمرزمهران خارج و واردمی شوندانوقت امکانات بامرزهای شلمچه وچذابه مساوی تقسیم می شود مسئولین استان صندلی ریاست ابد ی نیست غیرت داشته باشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار