به منظور تامین شهریه
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت:این دانشگاه از مهرماه 95بمنظور تامین شهریه دانشجویان وکاستن از بارمالی ، وام قرض الحسنه به دانشجویان درحال تحصیل پرداخت می کند.
کد خبر: ۲۸۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 29 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛منصور احمدی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد:از مهرماه 95 معادل کل شهریه دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه را بصورت وام قرض الحسنه به آنها پرداخت می کند.
 
وی گفت:در این ارتباط با برخی از بانک ها قراردادهایی منعقد شده تا نسبت به ارائه تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان مساعدت کنند.
 
وی افزود: این تصمیم بدلیل فراهم کردن شرایط برای ادامه تحصیل افراد کم بضاعت اتخاذ شده و دانشجویان متقاضی به هر تعداد به بانک های طرف قرارداد برای اخذ وام از همان ابتدای شروع به تحصیل در این دانشگاه معرفی می شوند.
 
احمدی یادآور شد: بانک های عامل نیز پس از انجام کارهای لازم، شهریه هر ترم را به حساب دانشگاه محل تحصیل دانشجویان واریز کرده و دانشجویان تنها اقساط این وام کم بهره را در دراز مدت پرداخت خواهند کرد.
 
وی تاکید کرد: همچنین تمامی رشته های کاردانی این دانشگاه با 50 درصد تخفیف شهریه ثابت و متغیر نسبت به سال تحصیلی 94 و تعدادی از رشته های مقطع کارشناسی نیز با 30 درصد تخفیف شهریه ثابت و متغیر آماده پذیرش دانشجویان است.
 
وی خاطرنشان کرد: تخفیف در شهریه دانشجویان بار مالی زیادی به دانشگاه وارد می کند و باید در زمینه جایگزین کردن منابع درآمدی دانشگاه اقدام های جدی انجام شود.

** دانشگاه آزاد ایلام در همه رشته های کارشناسی و کاردانی دانشجوی بدون کنکور می پذیرد
 
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: این دانشگاه در همه رشته های مقاطع کارشناسی و کاردانی موجود خود، امسال دانشجوی بدون کنکور می پذیرد.
 
احمدی افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی هیچگونه تفاوتی بین مدرک تحصیلی پذیرش بدون کنکور با کنکور وجود ندارد و خانواده ها نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه زمانی که دانشگاه ها با ظرفیت خالی در برخی رشته ها مواجه هستند دلیلی برای برگزاری آزمون ورودی وجود ندارد، یادآور شد: زمانی خانواده ها برای ورود فرزندان شان به دانشگاه استرس زیادی متحمل می شدند اما اکنون این نگرانی ها از بین رفته است.

** پذیرش دانشجو در رشته های پرستاری و بهداشت محیط در صورت موافقت دانشگاه علوم پزشکی ایلام
 
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: در صورت همکاری دانشگاه علوم پزشکی رشته های حوزه علوم پزشکی از جمله پرستاری و بهداشت محیط برای نیم سال اول سال تحصیلی 96 - 95 راه اندازی خواهد شد.
 
احمدی اظهار کرد: اکنون 70 درصد داوطلبان کنکور مربوط به رشته های علوم پزشکی است و تنها 30 درصد متعلق به مابقی رشته های علوم انسانی، ریاضی فیزیک و علوم پایه است بنابراین سرمایه گذاری در ایجاد رشته های حوزه علوم پزشکی در دستور کار دانشگاه آزاد ایلام قرار دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب است و با تدبیر شخص امام (ره) و بزرگان نظام در سال 1361 ایجاد شد و نقش بسیار مهمی هم تاکنون در توسعه آموزش عالی کشور داشته است.
 
وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز سال 1377 با هشت رشته کاردانی و 220 دانشجو راه اندازی شد اما اکنون دارای هشت واحد و مرکز دانشگاهی با 10 هزار دانشجو است.

** آزمایشگاه های مجهز دانشگاه آزاد امکان ارائه خدمات به بخش صنعت استان را دارد
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: این دانشگاه دارای 40 کارگاه و آزمایشگاه مجهز و پیشرفته است که علاوه بر استفاده استادان و دانشجویان امکان ارائه خدمات به بخش صنعت استان را نیز دارد.
 
احمدی افزود: آزمایشگاه شیمی این دانشگاه با حدود 40 میلیارد ریال تجهیز شده و امکان انجام آزمایش های پیچیده را دارد که می تواند در انجام پروژه های بخش صنعت همکاری کند.
 
وی با بیان اینکه این دانشگاه دارای 220 عضو هیات علمی است و نسبت استاد به دانشجو یک به 40 است، اظهار کرد: هدف گذاری دانشگاه برای سال های آینده رساندن این نسبت به یک به 36 است.

** توسعه تحصیلات تکمیلی از برنامه های راهبردی دانشگاه آزاد ایلام است
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام افزود: توسعه تحصیلات تکمیلی و گسترش رشته های مقاطع ارشد و دکترا یکی از برنامه های راهبردی دانشگاه آزاد در این استان است.
 
احمدی اضافه کرد: اکنون 36 رشته کارشناسی ارشد و هشت رشته دکترا در این دانشگاه فعال است و 20 رشته جدید نیز در سامانه گسترش آموزش عالی پیشنهاد شده که در صورت تامین زیرساخت ها در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.
 
وی چاپ 300 مقاله علمی در نشریات معتبر بین المللی و ملی، برگزاری پنج همایش ملی و بین المللی، هشت انجمن علمی فعال و نصب سردیس شهید داریوش رضایی نژاد در محوطه ساختمان واحد ایلام را از جمله فعالیت های ماندگار و علمی فرهنگی این دانشگاه اعلام کرد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار