مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت:فرودگاه ایلام برای انجام هر نوع پرواز داخلی و خارجی آمادگی دارد.
کد خبر: ۲۸۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸ 29 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مجتبی بیاتی نیا اظهار کرد: فرودگاه ایلام برای انجام هر نوع پرواز داخلی و خارجی آمادگی دارد و در صورت استقرار دستگاه های ذیربط پرواز بین المللی ایلام نجف و بر عکس در شش ماه دوم سال جاری راه اندازی خواهد شد.
 
وی افزود: استقرار دستگاه های مورد نیاز برای برقراری پروازهای بین المللی در فرودگاه شهدای ایلام به تهیه نرم افزار و مقدماتی نیاز دارد که هم اکنون در حال برنامه ریزی و انجام مراحل آن هستیم.
 
وی در خصوص فضای مورد نیاز برای انجام پروازهای بین المللی در این فرودگاه یادآور شد: فضای مورد نیاز با مدیریت و برنامه ریزی و ایجاد فاصله زمانی بین پروازهای داخلی و خارجی تامین خواهد شد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
 
مدیر فرودگاه شهدای ایلام تاکید کرد: زیرساخت های لازم برای برقراری پروازهای داخلی به مقاصد مختلف و در آینده نزدیک برای پروازهای خارجی در این فرودگاه فراهم شده است.
 
بیاتی نیا گفت: فرودگاه شهدای ایلام تا تایپ ایرباس 320 با گنجایش 180 نفر مسافر آمادگی برقراری پرواز را دارد و شرکت های هواپیمایی در صورت داشتن توان لازم و وجود مسافر می توانند نسبت به برقراری پرواز اقدام کنند.
 
وی اضافه کرد: شرکت البرز غرب بدنبال تاسیس شرکت با پایه پروازی و شب خوابی هواپیما در فرودگاه شهدای ایلام بود و در حال فراهم کردن مقدمات لازم برای این کار است.
 
مدیر فرودگاه شهدای ایلام افزود: ارتقای این فرودگاه نیازمند ارتقای بخش امنیتی و افزایش پرسنل سپاه حفاظت برای خدمات دهی به پروازهای بیشتر است و در این ارتباط روز گذشته سه طرح با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در این فرودگاه به بهره برداری رسید.
 
بیاتی نیا تاکید کرد: افتتاح این سه طرح با توجه به انجام 50 پرواز رفت و برگشت ایلام - تهران و ایلام - مشهد در هفته و همچنین راه اندازی پروازهای بین المللی در آینده به ارتقای ایمنی پروازها کمک می کند.
 
وی یادآور شد: وضعیت کاهش تاخیر در پروازهای فرودگاه ایلام پس از لغو تحریم ها بسیار بهتر شده اما هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده است.
 
سه طرح فرودگاهی با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار روز یکشنبه با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور، استاندار ایلام و جمعی از مسئولان این استان در فرودگاه شهدای ایلام به بهره برداری رسید. این سه طرح شامل ساختمان سپاه حفاظت پرواز، ایمنی زمینی و جاده های دسترسی به باند و اپرون است.
 
ساختمان سپاه حفات به مساحت ۹۰۰ متر مربع، ایمنی زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر و جاده های دسترسی به باند و اپرون نیز به طول ۵۰۰ متر با استفاده از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور احداث شده است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار