مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان تشریح کرد؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذاری فعالیت های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی، اختصاص ٢٠ هزار مترمربع زمین برای احداث فضاهای فرهنگی، تجهیز سالن نمایش سینما فرهنگ ایلام، برگزاری هفته فرهنگی و چند فعالیت فرهنگی و هنری ملی و استانی را از جمله دستاوردهای این اداره کل در سه سال گذشته اعلام کرد.
کد خبر: ۲۸۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰ 29 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛علی محمد نیاکان روز دوشنبه با تبریک فرا رسیدن هفته دولت گفت: در راستای سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری فعالیت های فرهنگی هنری، در قالب همایش ها و جشنواره ها به موسسات فرهنگی و هنری استان واگذار شد که با استقبال اهالی فرهنگ و هنر و تعامل بیشتر بین هنرمندان، موسسات فرهنگی و هنری مواجه شد.
 
وی واگذاری فعالیت های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی، اختصاص ٢٠ هزار مترمربع زمین برای احداث فضاهای فرهنگی، تجهیز سالن نمایش سینما فرهنگ ایلام، برگزاری هفته فرهنگی و چند فعالیت فرهنگی و هنری ملی و استانی را از جمله دستاوردهای این اداره کل در سه سال گذشته اعلام کرد.
 
نیاکان همچنین کتاب رویش امید در سال دولت و ملت، همدلی و هم زبانی کارنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در ١٧٧ صفحه بصورت گزارشی و تصویری در بخش های مختلف پژوهشی، وضعیت اداره کل قبل و بعد از سال ٩٤، گزارش آماری فعالیت های ستادی، امور مطبوعات، سینمایی، برنامه ریزی و توسعه، فرهنگی، هنری، قرآن و عترت و کانون های مساجد، برنامه های شاخص اداره کل، فعالیت های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها را از جمله فعالیت های شاخص و ماندگار این اداره کل در این مدت برشمرد.
 
وی از چاپ و انتشار کتاب روایت وصال ویژه آثار برگزیده چهارمین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در تیراژ یک هزار نسخه و دومین کتاب چاپ شده در جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع ) در استان ایلام نیز طی این مدت خبر داد.

** تجهیز سالن نمایش سینما فرهنگ ایلام
نیاکان در ادامه در حوزه سینما گفت: بدلیل تخریب سینما قدس ایلام، سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری به سیستم دیجیتالی مجهز شد و به سالن نمایش تبدیل گردید و از نیمه دوم سال ٩٤ با نمایش فیلم محمد رسول الله (ص) فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون با نمایش و اکران بیش از ١٥ فیلم و استقبال بیش از ٤٠ هزار نفر شاهد رونق هنر هفتم در این استان بوده ایم.
 
وی تاکید کرد: با مکاتبات صورت گرفته با رئیس سازمان سینمایی کشور برآنیم تا چهار سالن نمایش فیلم را در چهار شهرستان استان که دارای زیرساخت فعالیت می باشند، مجهز کنیم.

** برگزاری هفته فرهنگی استان ایلام
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام برگزاری برنامه های شاخص اداره کل با عنوان های فاتحان آسمان، گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی، روز ملی خلیج فارس، جشن اردیبهشت تئاتر استان ایلام، جشنواره عکس بهار آبدانان، نمایشگاه مد و لباس ایرانی – اسلامی، جشنواره استانی نمایش های کوتاه، جشنواره ملی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی، جشن روز خبرنگار، جشنواره قرآنی مدهامتان، نمایشگاه کتاب ایلام، هفته قرآن و عترت استان، آیین تجلیل از هنرمندان، مهران در آئینه ی اربعین را از جمله فعالیت های انجام گرفته حوزه فرهنگ و هنر استان ایلام در دولت یازدهم اعلام کرد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار