بهره برداری از ساختمان جدید بخش زایشگاه مرکز آموزشی و درمانی امام (ع) شهر سرابله در آخرین روز از هفته دولت با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد.
کد خبر: ۲۸۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲ 29 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛رئیس مرکز آموزشی، درمانی امام علی (ع) سرابله روز دوشنبه در این آیین گفت: این ساختمان با چهار میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار در زمینی به مساحت 400 متر احداث شده است.
 
فاطمه کریمی اظهار کرد: برای هتلینگ و در قالب طرح تحول نظام سلامت اعتبار این ساختمان از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین و هزینه شده است.
 
وی افزود: زایشگاه قدیمی این مرکز فاقد امکانات مناسب و تقریبا فرسوده بود که با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام و مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طرح جدید تمام استاندارد های بین المللی و بهداشتی در ساخت و تجهیز این بخش رعایت و لحاظ شده است.
 
کریمی با تاکید بر اینکه تمام تجهیزات و امکانات زایشگاه توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایلام بصورت رایگان تامین و در اختیار ما قرار گرفته است، یادآور شد: این بخش دارای 2 اتاق مجهز زایمان، یک اتاق ایزوله، 2 متخصص زنان و زایمان و 9 پرستار مجرب است.
 
رئیس مرکز آموزشی، درمانی امام علی (ع) سرابله خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه درمان و سلامت این شهرستان را غیر قابل مقایسه با سنوات گذشته دانست و تاکید کرد: به همت و تلاش مسئولان محلی و استانی و نگاه ویژه وزارت به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، بیمارستان امام علی (ع) شهر سرابله به مرکز آموزشی، درمانی ارتقا یافته است.
 
کریمی با اشاره به آمادگی زایشگاه این مرکز برای ارائه خدمات به مردم شهرستان چرداول اضافه کرد: با عنایت دولت یازدهم دیگر مردم این شهرستان دغدغه درمانی ندارند و همه خدمات حوزه درمان و آموزش در این مرکز با شرایط و امکانات مناسب به مردم ارائه می شود.
 
وی گفت: با تغییرات زیربنایی صورت گرفته در این مرکز آمار مراجعات مردمی نسبت به گذشته 20 برابر شده است.
 
کریمی افزود: مرکز آموزشی، درمانی سرابله با قسمت ها و بخش های مختلفی همچون زایشگاه، آزمایشگاه، سونوگرافی، اکو، تست ورزش، روانپزشکی، اطفال، جراحی مردان و زنان، داخلی، مراقبت های ویژه CCU - ICU و کلینیک های فیزیوتراپی، ترک اعتیاد و 10 پزشک متخصص آماده ارائه خدمت درمانی و تخصصی به بیماران است.
 
پرویز کولانی فرماندار چرداول پس از برگزاری مراسم افتتاح ساختمان جدید زایشگاه مرکز درمانی سرابله، از قسمت ها و بخش های مختلف این مرکز درمانی و آموزشی بازدید و از روند فعالیت های انجام و خدمات ارائه شده به مردم در این مرکز ابراز رضایت کرد.
 
شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام دارای یک بیمارستان است.
 
مردم این شهرستان در گذشته بدلیل نبود امکانات و تجهیزات مناسب درمانی در این بیمارستان و نبود پزشک متخصص ناچار بودند برای درمان بیماری خود به ایلام و یا شهرهای مجاور در استان های دیگر مراجعه کنند ولی با تغییرات انجام شده و تجهیز این مرکز در 2 سال گذشته و همچنین ارتقای آن به مرکز آموزشی، درمانی اکنون همه خدمات حوزه درمانی را در شهر خود دریافت می کنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار