اگربخواهی ازگرمی هوای تابستان وتعطیلی روزجمعه فرارکنی،راهی و مناطق تفرجی جنگلی اطراف شهرمی شوی تادمی دردل طبیعت ولحظات رابالذت درکناراعضای خانواده سپری کنی.
کد خبر: ۲۸۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶ 29 August 2016
اگر برای یکبار از تهران به سمت شمال در جاده چالوس سفر کرده باشید و خنکای هوای کوهستان و شلوغی جاده باریک و انبوه خودروها و درختان مثمر و حضور شاد مردم برای حضور در دریا کنار را شاهد باشید می توانیی همین تصاویر را در گذر از میان روستاهای سیرون در نزدیکی شهر ایلام دوباره ببینید.
 
درختانی انبوه و زیبای گردو، زردآلو، هلو، انجیر و انگور، دیدن جالیزهای زیبا و تلاش کشاورزان برای تولید محصولات جالیزی و شلوغی و ازدحام جمعیت برای خرید میوه و سبزی محلی حال و هوایت را حسابی عوض می کند.
 
 دیدن روستاهای هدف گردشگری با سنگ نماهای زیبا و مردمانی پر تلاش و مهربان که برای زندگی بهتر در تکاپویند و لذت قرار گرفتن در کنار چشمه های روان و زیبا که در بالا دست باغ ها قرار دارند، وجودت را سرشار از انرژی و شادی می کند.
عطر پونه محلی و ریحان فضا را معطر کرده و در خنکای رودی که از میان باغ ها می گذرد در بالادست با پای برهنه راه رفتن و آب بازی بچه ها و خنده و شوق روزهای شیرین زندگی را در این بهشت کوچک و زیبا می توانید احساس کنید.
 
هر چند این روزها در جای جای نقاط روستایی ایلام زندگی با شور و حرارت زیادی ادامه دارد و کشاورزان پر تلاش زن و مرد کوچک و بزرگ در تکاپو تلاشند تا روزی خود را از زمین بدست آورند اما شور و هیجان زیبایی وصف ناشدنی و لذت نشستن و عصرانه خوردن در زیر درختان باغ و چیدن میوه از شاخه درختان لذت دیگری دارد.
 
این در حالیست که در کمی آن سو تر در روستاهای شهرستان ملکشاهی، دره شهر، ایوان، سیروان، بدره، چرداول و حتی خود شهر ایلام این لذت دلپذیر را می توانی بارها و بارها تجربه کنید.
 
فارغ از دود و دم ماشین و شلوغی شهر و روزگار خسته کننده فضای مجازی این زندگی و اوج لذت در کنار خانواده و حضور در مکان های روستایی سرسبز است که لذت با هم بودن و شوق زندگی را در وجودت به جریان می اندازد.
 
مکان های دیدنی و جذابی که بواسطه باغ های مثمر اطراف شهرها و روستاهای استان ایلام بوجود آمده و کاشت انواع صیفی جات از گوجه های ترش مزه و بزرگ محلی گرفته تا خیار، کدو، آفتابگردان، بامیه، فلفل و بادمجان و سبزی خوردن همه با لذت برداشت سبزیجات توسط اعضای خانواده با اجازه صاحبان مزارع به رویای شیرین یک روز در کنار هم بودن معنا و مفهومی وصف ناشدنی می بخشد.
 
هر چند در مسیر با عبور از جاده به هر سوی که بخواهی سفر کنی از میان جنگل های بلوط خواهی گذشت و دیدن زیبایی چشم نواز آنها خالی از لطف نیست اما آنچه این روزها بیش از همه در روستاهای اطراف ایلام جریان دارد، استقبال بی نظیر شهروندان برای لذت بردن از این طبیعت زیبا و چشم نواز و خرید بی واسطه محصول از کشاورزان پر تلاش و زحمتکش است.
 
در دو طرف جاده زنان و مردان روستایی محصولات خود را در سبدهای چوبی چیده و یا بر روی سینی های بزرگی در معرض فروش گذاشته و با عشق و علاقه و مهربانی به خریداران عرضه می کنند.
 
بیشتر مواقع خریدهای مردم از این کشاورزان پر تلاش با اهدای چند عدد میوه اضافه و اجازه ورود به باغ برای چیدن میوه در وجود خریداران دو چندان می شود و خاطره ای زیبا در یک گردش نیم روزی در وجود همه به یادگار می گذارد.
 
اگر برای یکبار هم به شادی اعضای خانواده و تکرار یک روز شیرین و بیاد ماندنی برای اعضای خانواده خود علاقمند هستید پس این گردش زیبا را با حضور در یک از مناطق روستایی در دفتر زندگی به یاد ماندنی و جاودانه کنید.
 
البته نباید فراموش کرد که رعایت نظافت و احترام به حق و حقوق مردم روستا و پاسداشت زحمات آنها با پرهیز از ریختن زباله و جلوگیری از شکستن شاخ و برگ درختان و رها کردن آتش روش در باغ های زیبا یک امر انسانی و اجتماعی و در خور شان شخصیت همه ماست که باید رعایت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار