امینی در نطق میان‌دستور:
نماینده مردم ایلام درمجلس شورای اسلامی با توجه ظرفیت های نفت وگاز استان گفت:پتانسیلهای استان ایلام در زینه نفت وگاز را دریابید،انتظار می‌رود دولت در رهانیدن وضعیت موجود به صورت وضعیت مطلوب ما را یاری دهد
کد خبر: ۲۸۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 30 August 2016
نماینده مردم ایلام درمجلس شورای اسلامی با توجه ظرفیت های نفت وگاز استان گفت:پتانسیلهای استان ایلام در زینه نفت وگاز را دریابید،انتظار می‌رود دولت در رهانیدن وضعیت موجود به صورت وضعیت مطلوب ما را یاری دهد
به گزاش تابناک ایلام،سلام امینی در نطق میان دستور خود اظهار کرد:قدرت دیپلماسی ایران در مقابل چانه زنان کهنه کار بین‌المللی کم نیاورد بلکه در شرایط نابرابر در مواردی یک در مقابل شش خود را بالاتر نشان داد.

وی افزود: در بحث برجام هم امیدوارم به فرجام نهایی برسد زیرا در فرآیند مذاکرات هسته‌ای حقانیت نظام اسلامی در مقابل طراحان و معماران جنگ افروزی دنیا به اثبات رسید و از طرف دیگر قدرت دیپلماسی ایران اسلامی در مقابل چانه زنان کهنه کار بین‌المللی نه تنها کم نیاورد بلکه در مواردی در شرایط نابرابر یک در مقابل 6 خود را بالاتر نشان داد که جای تشکر دارد. حال اگر به توافقات انجام گرفته پایبند بودند که هیچ. در غیر این صورت فرمایشات اخیر رهبری با قوت تمام، بر سر میز خود نمایی می‌کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس در ادامه اظهار کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب اجتماعی استان، در حال حاضر اصل 44 قانون اساسی جواب نمی‌دهد و به صورت اضطرار می‌طلبد که دولت کمک مضاعف کند تا آب فراوان استان، با خاک آشتی داده شود و کشاورزی جایگاه خود را بیابد.

وی افزود:‌استخراج در فرآوری ذخیره معادن هم باید از سر گرفته شود ضمن این که از ظرفیت میزبانی عتبات عالیات و منطقه‌ی آزاد هم بهره‌ی لازم باید برده شود. آن وقت است که می‌توانیم بگوییم بر بیکاری بالای 30 درصدی غلبه یافته‌ایم ، مقام اولی در خودکشی کشور را پشت سر گذاشته ایم.

این نماینده مجلس همچنین با بیان این که در بخش آموزش چاره‌ای نداریم جز این که به متولیان امر آموزش و فرهنگ بها دهیم و فاصله و تبعیض را برداریم گفت: متاسفانه در لایحه برنامه ششم توسعه به عنوان سند بالا دستی جایگاه آموزش و پرورش مناسب دیده نشده است. از کمیسیون آموزش مجلس درخواست دارم که به طور ویژه به این امر نگاه کنند.

امینی همچنین خواستار ساماندهی بیمه ایثارگران شد و ادامه داد: از مسئولان وزارت خارجه در سازمان محیط زیست درخواست می‌کنم که با استفاده از قدرت ابزار دیپلماسی با نهادهای بین‌المللی چشمه‌های گرد و خاک در عراق و سوریه و عربستان را که بعضا جولانگاه و محیط امن و مناسبی برای اختفای عمال استکبار جهانی یعنی داعش شده بخشکاند و با همکاری منطقه‌ای هوای سالم را برای جنوب غرب کشور به ارمغان آورد.

وی در پایان از وزیر راه درخواست کرد تا نسبت به تکمیل فاز دوم راه کربلا اقدام کرده و در اولویت قرار دهد. زیرا زمان زیادی تا اربعین باقی نمانده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار