استاندارایلام؛
استاندارایلام گفت:خسارات روستاهای حوزه آب ریزسدسیمره پرداخت می شود.
کد خبر: ۲۸۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱ 30 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید عصر دوشنبه در جریان بازدید از روستای عرب رودبار شهرستان سیروان در جمع مردم این روستا اظهار کرد: وزارت نیرو و مسئولان سد سیمره باید قبل از هر چیز تکلیف برآورد خسارت زمین های کشاورزی، باغ ها و منازل مسکونی روستاهای این منطقه را انجام و با تعیین و سقف میزان آن، خسارت مردم را پرداخت کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه همه مطالبات به حق مردم روستاهای حوزه آب ریز سد سیمره پرداخت خواهد شد، افزود: بزودی هیاتی کارشناسی در این زمینه تشکیل و نسبت به خرید زمین های کشاورزی این منطقه و تعیین تکلیف نهایی انجام خواهد شد.
 
استاندار ایلام با تاکید بر ضرورت ساماندهی اشتغال ساکنان مردم این روستاها بعد از جابجایی بخاطر زیر آب رفتن یادآور شد: باید برای اشتغال مردم این روستاها چاره اندیشی اصول کرد تا معیشت ساکنان دچار مشکل نشود.
 
سد سیمره در استان ایلام احداث شد و حوزه آبگیر آن در مرز استان های ایلام و لرستان است و طول دریاچه این سد که بخش عمده آن در خاک لرستان قرار دارد 45 کیلومتر است.
 
سد بتنی دو قوسی 180 متری سیمره به عنوان بلندترین سد استان ایلام دارای نیروگاهی با سه واحد 160 مگاواتی و ظرفیت تولید سالانه 850 گیگاوات ساعت برق است.
 
روستای عرب رودبار از جمله معدود روستاهای استان ایلام است که به علت قرار گرفتن در حوزه دریاچه سد سیمره با آبگیری کامل این سد به زیر آب خواهد رفت./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار