با بیان اینکه ساختمان، جاده، کارخانه و حتی پول سرمایه ما نیست و نیروی انسانی سرمایه اصلی کشور است، گفت: باید مدل دفاعی دوران دفاع مقدس برای مقابله با اعتیاد جوانان شبیه سازی شود.
کد خبر: ۲۸۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰ 30 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمد علی اکبری روز سه شنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد اظهار کرد: حوزه تولید و توزیع مواد مخدر یکی از صنایع پولساز و با ارزش افزوده بالاست بنابراین پشتوانه فکری و مالی عظیمی دارد و اگر بخواهیم در مقابله با این پدیده موفق شویم باید توان خود را متناسب با این پشتوانه بالا ببریم.
 
وی افزود: دغدغه سلامت در حوزه اعتیاد بسیار جدی است و باید بعنوان یک مساله ملی مورد توجه قرار گیرد و هر کس در هر جایگاهی دفاع از سلامت در مقابل اعتیاد را وظیفه اول خود بداند.
 
علی اکبری اضافه کرد: مساله اعتیاد جدی تر از آن است که فکر می کنیم و ممکن است در جاهایی که به ذهن هیچکس خطور نمی کند و حتی در میان خانواده های صاحب نام و تحصیلکرده نیز با این معضل اجتماعی مواجه شویم.
 
رئیس دانشگاه ایلام یادآور شد: همانند دوران هشت سال جنگ تحمیلی اکنون دفاعی که با همان اندازه و ضرورت اهمیت دارد دفاع از سلامت تمامی افراد جامعه از خطر اعتیاد است و باید دغدغه مشابه دوران دفاع مقدس در این مساله نیز ایجاد شود.
 
علی اکبری افزود: همانطور که عمق راهبردی امنیت کشور تنها محصور به مرزهای کشور نیست باید مرز امنیت روانی، اخلاقی و ایمنی از اعتیاد نیز به خارج از مرزها گسترش داده شود.
 
وی تاکید کرد: اگر نیازمند جوانانی هستیم که در مقابل دنیا بایستند اولین شاخصه داشتن سلامت جسمی و روحی است و آیا افراد نا سالم و دارای اعتیاد می توانند در مقابل دشمن بایستند و از کشور دفاع کنند.
 
علی اکبری با بیان اینکه ساختمان، جاده، کارخانه و حتی پول سرمایه ما نیست و نیروی انسانی سرمایه اصلی کشور است، گفت: باید مدل دفاعی دوران دفاع مقدس برای مقابله با اعتیاد جوانان شبیه سازی شود.
 
رئیس دانشگاه ایلام اظهار کرد: نگران سلامت جامعه هستیم حتی در دانشگاه هم دغدغه داریم و باید اینگونه باشد و همه جرات طرح مساله در این زمینه را داشته باشند.
 
کارگاه آموزشی دو روزه پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه تربیت کادر متخصص دوره میانی روز سه شنبه در دانشگاه ایلام آغاز به کار کرد.
 
محورهای این کارگاه که برای معلمان و مربیان فعال در حوزه روانشناسی و مشاوره اجتماعی برگزار می شود شامل آشنایی با استراتژی ها و روند برنامه های پیشگیری اولیه از اعتیاد در ابعاد جهانی و ملی، آشنایی با نظریه های پیشگیری از سوء مصرف مواد در کانون های هدف، ابزارهای پیشگیری فردی و خانوادگی، ابزار پیشگیری اجتماعی، پیشگیری از مصرف مواد در گروه های خاص، مدل های موفق پیشگیری از اعتیاد و چارچوب پیشگیری راهبردی است.
 
این کارگاه آموزشی با حضور 50 نفر و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با حضور مدرسان کشوری برگزار می شود.
 
دوره مقدماتی این کارگاه بین سال های 89 تا 93 برگزار شده و دوره تکمیلی آن نیز سال های آینده برگزار می شود.
 
شش هزار دانشجو در 82 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی تا دکترا در دانشگاه ایلام تحصیل می کنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار