رئیس حوزه هنری ایلام گفت:طبق برنامه ریزی های انجام شده عملیات اجرایی برج هنرایلام درهفته دولت باحضور وزیر آموزش و پرورش آغاز شدو تا 2سال آینده نیزتکمیل وبه بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۲۸۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 31 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدعلی قاسمی اظهار کرد: این در حالیست که عده ای معترض هستند که شورای شهر بخشی از اراضی فضای سبز بوستان ملت را برای ساخت این برج اختصاص داده در حالیکه چنین نیست.
 
وی افزود: استان ایلام از سال های دور تاکنون همواره از فقر زیرساخت های فرهنگی و هنری رنج برده و فاقد اینگونه فضاهاست که با رایزنی های صورت گرفته با مسئولان استان و اعضای شورای اسلامی شهر در سه سال گذشته امسال موفق به دریافت یک قطعه زمین برای ساخت برج هنر ایلام شدیم.
 
قاسمی تاکید کرد: این قطعه زمین اواخر مرداد امسال از سوی شورای اسلامی شهر ایلام برای ساخت این مجموعه فرهنگی به حوزه هنری واگذار شد.
 
به گفته وی، این زمین به گستره یک هزار و 500 متر است که پیشتر بایر و بدون استفاده بوده و در همسایگی بوستان ملت (پارک سراب) و در مالکیت شهرداری است ولی در دهه 60 در این فضا یک نانوایی دایر شده است.
 
وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده عملیات اجرایی برج هنر ایلام در هفته دولت با حضور وزیر آموزش و پرورش آغاز شد و تا 2 سال آینده نیز تکمیل و به بهره برداری می رسد.
 
قاسمی گفت: این مجتمع در مدت 2 سال و در پنج طبقه ساخته می شود و شامل 2 سالن سینما، نگارخانه برای نمایشگاه های مختلف، سالن نمایش و تئاتر و فضاهایی برای برگزاری کارگاه های آموزشی هنرهای هفتگانه چون شعر، داستان، طراحی، نقاشی، خوشنویسی، فیلم، انیمشن، نمایش و تئاتر و نیز ایجاد کتابخانه تخصصی هنر است.
 
وی اظهار کرد: این برج فضایی برای خلق، تولید و عرضه آثار هنری و تجسمی است که پس از راه اندازی می تواند به پایگاه و پاتوقی برای هنرمندان رشته های مختلف، هنر دوستان و عموم مردم تبدیل شود که به همراه فرزندان و سایر اعضای خانواده اوقات فراغت سالم و خوشی را در این مکان سپری کنند.
 
وی در خصوص اعتبارات این طرح افزود: هزینه ساخت این برج از محل اعتبارات استانی و ملی تامین می شود و برای مرحله نخست آن که سازه و ساختمان فیزیکی بنا است 20 میلیارد ریال مصوب شده و خرید تجهیزات نرم افزاری این برج هم از اعتبارات ملی انجام می شود.
 
قاسمی اضافه کرد: به محض تهیه نقشه های طراحی بنای برج، عملیات ساخت و ساز آن پس از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار شروع می شود.
 
در سومین روز از ایام گرامیداشت هفته دولت و با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا مروارید استاندار ایلام و جمعی از مسئولان محلی عملیات اجرایی نخستین مرکز فرهنگی، هنری انقلاب اسلامی با عنوان برج هنر اسلامی در ایلام آغاز شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار