رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت:سلامت و مقوله بهداشت در دولت تدبیر و امید به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده از اولویت و اهمیت خاصی برخودار است.
کد خبر: ۲۸۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵ 30 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛علی دل پیشه افزود: براساس این رویکرد، در سه سال گذشته ساخت و اجرای فضاهای بهداشتی و درمانی در این استان مورد توجه قرار گرفته است که برخی ازاین طرح ها تکمیل و در روزهای اخیر به مناسبت گرامی داشت هفته دولت افتتاح شدند.
 
وی از جمله این طرح ها مرکز بهداشتی درمانی شماره 2 شهری شهرستان آبدانان عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی این مرکز بهداشتی درمانی که هم اکنون آماده خدمت رسانی به مردم شهر آبدانان است اواخر سال 1392 شروع شده بود.
 
دل پیشه هزینه اجرای مرکز بهداشتی درمانی شماره 2 شهری شهرستان آبدانان را پنج میلیارد ریال هزینه شد که سه میلیارد ریال آن از محل اعتبارات اهدایی شرکت نفت و 2 میلیارد ریال دیگر نیز از محل اعتبارات جاری دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اظهار کرد: مرکز بهداشتی درمانی شماره 2 شهری آبدانان دارای بخش های آزمایشگاه، داروخانه، پزشک عمومی، مبارزه با بیماری ها، بهداشت خانواده، بهداشت روان، بهداشت محیط، واکسیناسیون، مشاوره و... است.
 
وی همچنین به افتتاح خانه های بهداشت روستاهای هلیوه و جابر انصار این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: خانه بهداشت روستاهای هلیوه در زمینی به مساحت 75 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال اعتبار و خانه بهداشت روستای جابر انصار نیز در زمینی به مساحت 75 متر مربع و اعتبار 800 میلیون ریال احداث شده است.
 
وی افزود: برای احداث این خانه های بهداشت یک میلیارد و 600 میلیون ریال اختصاص یافته که 800 میلیون ریال اعتبار آن از سوی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء و 800 میلیون ریال نیز از سوی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی ایلام هزینه شده است.
 
دلپیشه تاکید کرد: با توجه به اینکه سلامت و مقوله بهداشت در دولت تدبیر و امید به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده از اولویت و اهمیت خاصی برخودار است و با اجرای طرح تحول سلامت حوزه سلامت استان به شکوفایی و رونق بی نظیری دست یافت و با حمایت دولت این روند با شتاب بیشتری ادامه دارد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار