رئیس دانشگاه زابل با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی و اهمیت این موضوع در کشور، از راه‌اندازی قسمت های تعطیل شده دانشگاه در سالیان قبل ازجمله سالن مرغداری و استخرپرورش ماهی، و ایجاد درآمد برای دانشگاه از محل راه اندازی این قمسمت ها، خبرداد.
کد خبر: ۲۸۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 31 August 2016

دکتر موسی بهلولی که درجمع خبرنگاران با بیان اینکه راه اندازی اینبخش ها رابراساس تدابیر صحیح اتخاذ شده موجب ایجاد درآمدزایی برای دانشگاه زابل دانست و گفت: برنامه ی دیگری که ما در این دانشگاه داریم راه اندازی خط تولید پرورش بلدرچین به صورت علمی می باشد.

وی با بیان اینکه منطقه سیستان بدلیل دارا بودن خاکی حاصلخیز، به تولید خیلی از گونه های مختلف گیاهی و دارویی از جمله چای ترش به خوبی جواب داده است، از پژوهش بر روی 150 گونه گیاهی و دارویی در منطقه سیستان توسط دانشگاه زابل خبر داد و افزود: تولید گلهای آپارتمانی و همچنین گونه های مختلف گل ازجمله شاه پسند، رز و... نیز از دیگر اقدامات ما در این بخش می باشد.

وی در ادامه گفت: در بحث تولید نهال، تولید سالانه100 هزار اصله نهال توت و اکالیپتوس در برنامه این دانشگاه می باشد که در نوع خود کاری بسیار با ارزش است.

رئیس دانشگاه زابل با اشاره به تولید بسیار با اهمیت و در عین حال سخت زیتون، از آماده سازی مکانی برای ایجاد نهالستان زیتون در آینده ای نه چندان دور و تولید زیتون خبر داد و افزود: یکی از مهمترین اهداف ما در بحث تولید زیتون و به دنبال آن گرفتن روغن آن، تغییر الگوی کشت و همچنین شناساندن آن به مردم به جهت سازگاری این درخت با شرایط کنونی و گرمای منطقه می باشد.

موسی بهلولی ادامه داد: پیش بینی می شود در خود منطقه سیستان حدود پانزده تن زیتون در فصل برداشت، جمع آوریشود و از آنجائیکه از هر 100 کیلوگرم زیتون می توان 15 کیلو روغن زیتون گرفت، پس، راه اندازی خط تولید روغن زیتون و عرضه روغنی خالص به بازار کاری بسیار با ارزش و با اهمیت خواهد بود.

وی در ادامه بابیان اینکه مطالعه بر روی دستگاههای مختلف روغن گیری زیتون صورت گرفته، به قرارداد منعقد شده برای خرید این دستگاهها اشاره کرد و افزود: خط تولید روغن زیتون خالص در دانشگاه زابل راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های ما در این بخش، تولید و پرورش 500 هزار اصله نهال زیتون از محل قلمه زنی درختان پرباری است که در خود دانشگاه وجود دارد که پس از قلمه زنی، آنها را بصورت علمی ریشه دار خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه زابل افزود: این دانشگاه با دارا بودن نیروهای مجرب و متخصص این ظرفیت و توان را دارد تا در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی گام بردارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار