این اظهارات رییس محترم سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان مبنی بر روند احیاء صنایع نیمه فعال استان مصداق این ضرب المثل ایرانی خواهد بود که " با یک بهار نمی شود!" .
کد خبر: ۲۸۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 31 August 2016

در طول ماههای اخیر هر از چندگاهی قرار گرفتن خبر احیاء صنایع تعطیل ونیمه تعطیل استان در خروجی سایتها وخبر گزاریها را به نظاره نشسته ایم ؛اما آنچه را که در عمل شاهد بوده ایم خلاف این ادعا ست،زیرا نه تنها چنین اتفاق میمونی در صنعت استان به وقوع نپیوسته ،بلکه در طول این مدت کارخانه های لبینات چرداول وپویا نخ ایلام نیز به خیل یاران تعطیل شده خود پیوسته اند.

به گزارش تابناک ایلام، ماههاست عمده سخنان رییس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان ایلام حول محور فعال نمودن ،صنابع تعطیل ونیمه فعال استان بود،صنایعی که عمدتا بدلایل مشکل نقدینگی وبدهکاری معوق به سیستم بانکی یکی پس از دیگری تعطیل شده ومتعاقب آن بیکاری جمعی از کارگران را رقم زدند.

براساس وعده وعیدهای متعدد مسئولین سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان ایلام،قرار بود با تعامل وتفاهم با سیستم بانکی استان واستمهال از آنان وهمچنین تامین نقدینگی صنایع کوچک ومتوسط استان ایلام که سالهاست بدلیل مشکلات اقتصادی راکد شده اند؛ به آنان نفسی دوباره داده شود شاید جانی گرفته  تا با احیاء اشان  بتوانند در سال اقتصاد ومقاومتی و در عمل گامی در راستای رفع مشکلات اقتصادی ودغدغه های جوانان این دیار بردارند.


با گذشت قریب به نیمی از سال ،نه تنها اقدامی در جهت نجات صنایع نیمه فعال وراکد استان به عمل نیامد ،اما در طول ماههای اخیر تعطیلی تنها صنایع فعال استان وبیکاری جمع زیادی از کارگران این صنایع را شاهد بوده ایم ،این درحالیست  رفع مشکلات اقتصادی واشتغالزایی در استان از عناوین مهمترین برنامه ای روی میز مسئولین استان در سال جاری بوده است.

حال باگذشت چندین ماه از وعده های مدیران صنعت ومعدن استان ،اقدام قابل توجهی که بتواند  فعال شدن صنایع نیمه تعطیل وبازگشت به کار کارگران را بدنبال داشته باشد شاهد نبوده ایم ،تنها در هفته دولت واحد تولیدی گچ ماربره آن هم  با سرمایه گذاری بخش خصوصی دوباره شروع بکار نمود که اینک این موضوع به بهانه ای برای مدیران این سازمان مبنی بر تحقق وعده هایشان مبدل شده است ،گویا مدیر محترم سازمان صنعت ومعدن استان فراموش کرده اند که بیش از 33درصد صنایع استان در خواب به سر برده و فعال شدن مجدد یک واحد تولیدی تاثیری چندانی بر این روند نخواهد گذاشت .

رییس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان از روند احیاء صنابع تعطیل استان تنها با تکیه بر شروع بکار کار خانه گچ مابره خبر داده است

مهندس «یاراله نصیری» در گفت و گو با ایسنا منطقه ایلام، اظهار کرد: شرکت گچ ساختمانی ایلام صالح همان کارخانه گچ ماربره سابق است که با گذشت 13 سال از تعطیلی آن مجدد به چرخه تولید بازگشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: سرمایه‌گذار این واحد تولیدی از افراد بومی، تحصیلکرده و توانمند استان بوده که با بهسازی و نوسازی ماشین‌آلات خطوط تولید موفق شده است این واحد را مجدد احیا کند.

وی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری انجام شده اضافه کرد: در دوره جدید و پس از تغییر و تحول مدیریتی در سطح این واحد، برای به کارگیری ماشین‌آلات نو با هدف تولید محصول با کیفیت؛ بیش از 32 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

نصیری ادامه داد: این واحد برای بیش از 20 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده و با احتساب اشتغالزایی غیرمستقیم و جانبی بالغ بر 70 نفر از این طریق امرار معاش خواهند کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به پتانسیل‌های معدنی استان در حوزه صنایع کانی غیرفلزی عنوان کرد: شرک تولیدی گچ ایلام صالح با بهره‌گیری از معادن غنی گچ، استفاده از توان تجربه نیروهای تحصیلکرده بومی منطقه و ظرفیت تولید سالانه 100 هزار تن گچ‌ ساختمانی زمینه دستیابی به بازارهای هدف را دارد.

این اظهارات رییس محترم سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان مبنی بر روند احیاء صنایع نیمه فعال استان مصداق این ضرب المثل ایرانی خواهد بود که " با یک بهار نمی شود!" .

توصیه می شود مدیران محترم این سازمان بجای ژست خبری ؛واقعا بدنبال راهی برای احیاء صنایع تعطیل استان ورفع معضل مهم استان یعنی بیکاری باشند.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ارادتمند یک شهروند ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
در تأیید نظر نویسنده باید گفت که آقای نصیری هیچ اعتقادی به احیاء واحد های تعطیل نداشته و حتی اعتقادی به دانشگاه و علم نیز ندارد و حالا رفته و بل خبرگزاری ایسنا گفتگو کرده . صنعت متولی دلسوز و علمی می خواهد نه مدیر پرستیژی .
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
نزدیک به بیست بست مدیریتی استان در اختیار حوزه جنوب است این هم یوی از آنها....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار