مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت:در مجموع امسال 11 میلیون تن گندم در سراسر کشور خریداری شد که این مقدار خرید قابل توجه روند ارسال گندم مازاد بر نیاز به دیگر استان ها را با کندی مواجه کرده چرا که وضعیت ذخیره سازی گندم در همه استان ها به علت حجم بالای برداشت و خرید گندم همانند استان ایلام است.
کد خبر: ۲۸۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 31 August 2016
به گزارش تابناک ابلام ؛کامران سلیمان پور اظهار کرد: مقرر شده تا پایان شهریور امسال همه مطالبات گندم کاران کشور پرداخت شود و در استان هایی چون ایلام که زودتر فرآیند خرید گندم داشته اند، پرداخت بهای این محصول به کشاورزان زودتر از سایر استان ها انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون سه هزار و 200 میلیارد ریال از مطالبه های کشاورزان گندم کار این استان پرداخت شده است، افزود: با پایان یافتن کار برداشت و فروش گندم، این شرکت با همکاری اداره کل تعاون روستایی بعنوان مباشر در خرید موفق به خرید تضمینی 265 هزار و 300 تن گندم از کشاورزان ایلامی شد که از این میزان 67 هزار تن گندم دروم بوده است.

سلیمان پور تاکید کرد: میزان ذخیره گندم در استان ایلام با توجه به مقادیر ذخیره باقی مانده از سال گذشته 300 هزار تن است حال آنکه سیلوهای استان جوابگوی این مقدار گندم نیست و ما در حال رایزنی برای ارسال بخش قابل توجهی از گندم مازاد استان به دیگر نقاط کشور هستیم.

وی گفت: در مجموع امسال 11 میلیون تن گندم در سراسر کشور خریداری شد که این مقدار خرید قابل توجه روند ارسال گندم مازاد بر نیاز به دیگر استان ها را با کندی مواجه کرده چرا که وضعیت ذخیره سازی گندم در همه استان ها به علت حجم بالای برداشت و خرید گندم همانند استان ایلام است.

وی در خصوص برنامه حمل و ارسال گندم از این استان به دیگر نقاط کشور افزود: تاکنون 35 هزار تن گندم به خارج از استان ارسال شده و در صددیم در طول هفته آینده مجوز صدور 20 هزار تن دیگر را صادر کنیم.

به گفته وی، هدف این شرکت ذخیره سازی 100 هزار تن گندم معمولی خرید امسال برای مصرف داخلی استان است که بخشی از آن برای مصرف روتین و مقداری نیز بعنوان ذخیره استراتژیکی است و مابقی گندم مازاد هم به خارج از استان حمل می شود.

125 هزار هکتار از اراضی استان ایلام در سال زراعی جاری زیر کشت گندم رفته بود که از این مقدار، 44 هزار هکتار اراضی آبی و 81 هزار هکتار آن دیم بوده است./م
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار