حجت الاسلام سید محسن موسوی بر ضرورت تسریع در پروژه های آب و خاک دهلران تاکید کرد و افزود: تقویت کشاورزی و توجه به ظرفیت های این بخش و جذب سرمایه گذار از موضوعاتی است که باید با جدیت دنبال شود.
کد خبر: ۲۸۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 31 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛امیدعلی سبزی روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دهلران اظهار کرد: در این نشست ها که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی انجام می شود طرح های مشکل دار و هم طرح های جدید بررسی خواهند شد.

وی با اشاره به ظرفیت های دهلران در حوزه آب و خاک و کشاورزی و نفت و گاز افزود: ایجاد صنایع تبدیلی با توجه به اینکه بخش عمده تولیدهای کشاورزی و دامی هستند ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

سبزی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و عزم و جدیت دولت تدبیر و امید برای اجرایی کردن سیاست های اقتاصد مقاومتی یادآور شد:و عین خوش  است.

فرماندار دهلران اجرای عملیات ان جی ال 3100 دهلران را یکی دیگر از نمونه های بارز اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: دولت یازدهم و مدیریت ارشد استان ایلام بخوبی ظرفیت های اقتصادی دهلران را مورد توجه قرار داده و انجام این کارها را گامی اساسی در تولید، ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه می دانند.

وی مشارکت مردم در طرح های اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و افزود: مشارکت مردم و حمایت دولت و همکاری و همراهی بانک ها در جهت پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه مسئولان مرتبط قرار گیرد.

امام جمعه دهلران نیز در این نشست گفت: مقام معظم رهبری با درایت و هوشیاری و بخاطر استقلال اقتصادی و استفاده از ظرفیت های موجود موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و باید از همه ظرفیت های جامعه برای تحقق برنامه های این سیاست استفاده شود.

وی طرح 550 هکتاری احیای اراضی خوزستان و ایلام را از عنایات رهبری دانست و تاکید کرد: کشاورزی دهلران نیازمند اقدام و عمل است و ایجاد صنایع تبدیلی در این بخش ضروری است.

امام جمعه دهلران راه اندازی ان جی ال 3100 دهلران را در راستای اشتغال و تامین خوراک پتروشمی دهلران اقدامی خوب و در خور توجه دانست و افزود: این طرح ها در صورت استمرار نقش بسزایی در اشتغال و توسعه منطقه دارند.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام نیز در سخنانی راه اندازی صنایع تبدیلی را ضرورتی در راستای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی شهرستان مرزی دهلران دانست.

سرهنگ عبدالصاحب طهماسبی اظهار کرد: کشاورزان در خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند و مدیران نیز در این عرصه تلاش و جدیت دارند.

وی با اشاره به تهدیدهای مختلف نظام سلطه افزود: کشور ما بدلیل ماهیت فرهنگی همیشه در معرض تهدید است و باید از هر نظر خود را آماده کنیم و از نگاه به بیرون پرهیز کرده و بر داشته های خود تکیه کنیم و از ظرفیت ها نهایت بهره وری را داشته باشیم.

وی تقویت مشاغل روستایی، صنایع تبدیلی و بازار فروش را در اقتصاد مقاومتی مهم دانست و یادآور شد: ایجاد بازار فروش از موضوع های مهمی است که باید مد نظر باشد تا محصول روی دست کشاورزان باقی نماند.

سرهنگ طهماسبی دانه های روغنی، فرآورده های دامی و باغات را از ظرفیت های دهلران دانست و تاکید کرد: مدیریت این محصولات از تولید تا بازار مصرف و ایجاد زمینه برای صادرات در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی ضروری است.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام از اجرای 300 طرح محرومیت زدایی سپاه در دهلران نیز خبر داد و گفت: 15میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها هزینه شده و 111 طرح دیگر نیز با پنج میلیارد و 130میلیون ریال در حال اجرا است.

وی با اشاره به اجرای 35 طرح اقتصاد مقاومتی در سال گذشته در دهلران اضافه کرد: چهار میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها هزینه شد.

سرهنگ طهماسبی از سهمیه 90 میلیارد ریالی استان در اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی برای سال جاری خبر داد و افزود: سهم شهرستان دهلران با توجه به ظرفیت ها از این اعتبار، قابل توجه است و بانک مهر اقتصاد در زمینه پرداخت این تسهیلات آمادگی دارد.

وی از احداث 631 خانه برای مددجویان با هدف محرومیت زدایی توسط سپاه با همکاری کمیته امداد خبر داد و گفت: ساخت 194 واحد در استان ایلام آغاز شده که 24 واحد آن در دهلران است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار