راهکار برخورد با قاچاق چه درحجم وسیع آن و چه درحجم کم ایجاد اشتغال و حمایت از تولید ملی است؛زیرا اگر شغلی مناسب وجود داشته باشد؛مرز نشین کشور مجبور به حمل کالای سنگین و به خطر انداختن جان خود نخواهد شد.
کد خبر: ۲۹۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷ 03 September 2016
مقام معظم رهبری در بسیاری از فرمایشات خود به موضوع قاچاق و ضرورت برخورد با آن تاکید داشته اند،به خصوص قاچاق و ورود کالاهای غیرمجاز کانتینری به کشور و همچنین برخورد با بازرگانان و ملوانان مرزنشینی که برای امرار معاش خانواده فعالیت دارند،ایشان با تاکید بر جلوگیری از واردات قاچاق یک نقد جدی به مبارزه با قاچاق را مطرح کردند:« ما تا حالا در مبارزه با قاچاق خیلی جدی عمل نکرده‌ایم».این صحبت مهم رهبری نشان می دهد که در مبارزه با قاچاق کم کاری شده است.البته رهبری معظم انقلاب میان دو نوع قاچاق کالا تمایز قائل می شوند و یکی از آن ها را «بلای بزرگ» کشور می نامند

به گزارش تابناک ایلام،رهبرمعظم انقلاب در بحث قاچاق می گویند:« مراد من از قاچاق، فلان کوله‌بَرِ ضعیفِ بلوچستانی نیست که می رود آن‌طرف یک چیزی را برمی دارد روی کول خودش می‌آورد این‌طرف؛ اینها که چیزی نیست، اینها اهمیتی ندارد؛ با آنها مبارزه هم نشود اشکالی ندارد.»اما نوع دوم قاچاق را قاچاق سازمان یافته معرفی کردند: «من قاچاق های سازمان‌یافته بزرگ را می گویم؛ ده‌ها کانتینر یا صدها کانتینر اجناس گوناگون قاچاق وارد کشور بشود.

مناطق مرزی کشور که با محدودیت های بسیار مشکلات گوناگونی را برای مرزنشینان فراهم کردند؛در نبود کارخانه ها و صنایع تولیدی هر روز به شغل کوله بری که جان و مال آن ها را تهدید می کند،روی می آورند.

کوله بری که در محدودیت های بسیار مناطق مرزی شغلی تعریف شده قلمداد می شود با معایب و مشکلات بسیار برای مرزنشینان همراه است؛زیرا در سال های اخیر گویا کوله برها عاملان اصلی نابودی تولید ملی قلمداد شده و اشد مجازات برای آن ها از جمله مصادره اموال و کشتن حیونات باربر آن ها صورت می گیرد؛درحالی که در سایه این برخوردهای شدید قاچاق سازمان یافته از مبادی رسمی وارد کشور شده و اجازه نفس کشیدن به تولید ملی را نمی دهند.

راهکار برخورد با قاچاق چه درحجم وسیع آن و چه درحجم کم ایجاد اشتغال و حمایت از تولید ملی است؛زیرا اگر شغلی مناسب وجود داشته باشد؛مرز نشین کشور مجبور به حمل کالای سنگین و به خطر انداختن جان خود نخواهد شد.

مواضع قاطع رهبری انقلاب دربحث مبارزه با قاچاق ایجاب می کند؛مسئولان در برخوردهای خود تجدید نظرکرده و فکری اساسی برای این معضل کنند.

شادمهر کاظم زاده ،با انتقاد از بی توجهی مسئولان به قاچاق در کشور، گفت: متاسفانه برخورد با قاچاق در حال حاضر به مجازات شدید کوله برها محدود شده است.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نقاط مرزی کشور از محرومیت های بسیار در رنج هستند، افزود: نبود کارخانه و صنایع تولیدی در نقاط مرزی کشور به رشد آمار بیکاری جوانان منجر شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بسیاری از مردم در نقاط مرزی از سر ناچاری و برای امرار معیشت خود دست به کوله بری می زنند، تصریح کرد:اگر از فرصت های بالقوه موجود در مرزها استفاده شود به طور حتم اشتغال زایی و رشد اقتصادی عاید کشور خواهد شد.

برخورد با کوله برها و کشتن حیوانات چهارپای آن ها صحیح نیست

وی با تاکید بر اینکه برخورد با کوله برها و کشتن حیوانات چهارپای آن ها صحیح نیست، افزود: برخورد با این کوله برها باید بدون از بین بردن حیوانات باربر صورت بگیرد زیرا در غیر این صورت اقدامی خلاف مصلحت محیط زیست صورت گرفته است.

کاظم زاده ادامه داد:برخورد با قاچاق سازماندهی شده و کلان باید در دستورکار مسئولان قرار بگیرد؛نه کوله برهایی که برای نان شب جان خود را به خطر می اندازند.

وی با بیان اینکه باید مسیر صحیح مبادلات با کشورهای خارجی تدوین و تعریف شود، گفت: تا زمانی که این مسیر شکل نگیرد شاهد بروز معضلاتی چون کوله بری و قاچاق خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: باید از فرصت بالقوه موجود در مرزها استفاده کردهو به رونق و آبادانی کشور اقدام کنیم.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق باید ابتدا مبادی رسمی بسته شود و پس از آن اقدامی برای تامین معیشت مرز نشینان صورت بگیرد تا برای امرار معاش مجبور به کوله بری نشوند.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
0000
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
برای دلخوشی ما مرز نشین ها خیلی چیزها میگین قسم خوردم هیچ وقت نه خودم و نه خانوادم اجازه ندم جنس ایرانی بخرن وقتی توی ایرانی برای من مرز نشین احترام قائل نیستی وقتی توی تهرانی و تبریزی و اصفهانی خودتون بزرگترین قاچاقجیایی ایران هستین اما من کولبر شدم قاچاقجی چطوری بهتون احترام بزارم؟؟؟؟ شما جلوی کانتینرها و کشتی های قاچاق رو بگیر بعد بگو دارم جلوی قاچاق کالا رو میگیرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
حاجی و فتنه گر و فرزند فتنه گر و افراد سیاسی و دزد فراری و حتی احتمال زیاد شرکتهای رسمی و بانکها و شاید نهادهای نظامی و غیره با کانتینر و کشتی خودروی پورشه و اجناس بیخود و گران و غیر ضرور و قاچاق وارد میکنند و رسمی تخلیه و وارد میشود ولی کسی نمیبیند ولی کوله بر که برای نیاز روز و غذا است برایتان عامل اصلی مطرح شده و انگار یا نمیفهمید یا خود را تعمدی به نفهمی و ندیدن میزنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
الان میبینیم که نگهبان و اطلاعات و بازرسی و مالیاتی و مجلس و قضائیه و غیره در برابر نجومی گیری و قاچاق خودرو و مخدر و اجناس دیگر عزمی جددی ندارند و ظاهرا برادر حسن فریدون عامل اصلی است مثل اسفندیار در دوره قبلی و خط مشی احتمال زیاد قاچاق را هم بدهند و با کشتی خودرو و لوازم بیخود و گران و غیر ضرور وارد میشود حال انکه رهبر کشور گفته ممنوع است ولی برای اینکه فکر مردم را مشغول کنید چند تا کول بر را عامل اصلی مطرح میکنید و میگیرید و سریع اعدام هم شاید کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار