نام نویسی قطعی از زائرین اربعین از 27شهریور ماه آغاز شده است واین روند تا ساعت 24روز دوشنبه بیست وچهارم آباتماه ادامه خواهدداشت .متقاضیان شرکت دراین مراسم ،ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند
کد خبر: ۲۹۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 19 September 2016

نام نویسی قطعی از زائرین اربعین از 27شهریور ماه آغاز شده است واین روند تا ساعت 24روز دوشنبه بیست وچهارم آبان ماه ادامه خواهدداشت .متقاضیان شرکت دراین مراسم ،ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند.

به گزارش تابناک ایلام،مدیرکل حج وزیارت استان ایلام در گفتگو با خبرنگار تابناک ایلام اظهار کرد: کارثبت نام متقاضیان شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح آغاز شده وساعت 24 روز دوشنبه مورخه 24/8/95این مهلت به پایان خواهد رسید.

غلامرضا ممیزی گفت: از مردم عزیز خواهش می کنیم که ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنند زیرا ممکن است این موضوع ،سامانه ثبت نام رابا مشکلات فنی مواجهه نموده ومشکلاتی درروند ثبت نام متقاضیان بوجود آورد.

وی باتوجه به آغاز روند دربافت حق ویزا تصریح کرد: امکان پرداخت وجه بصورت اینترنتی در سامانه سماح فراهم شده است وافرادی که پیش ثبت نام کرده اند ،می توانند با مراجعه به این سایت ،هزینه ریالی اخذ ویزا را پرداخت نمایند

وی با اعلام اینکه در میزان هزینه صدور ویزا تغییری ایجاد نشده است افزود: هزینه صدور ویزا همان مبلغ 40 دلار قبلی است که متقاضیان می توانند معادل ریالی آن را از طریق درگاه اینترنتی سامانه سماح پرداخت کنند.

وی درادامه داشتن مدارک قانونی برای شرکت در اربعین حسینی ضروری دانست وگفت: برای شرکت در مراسم اربعین وخروج از مرز داشتن مدارک قانونی نظیر گذرنامه ،ویزا ومانیفست به همراه دوقطعه عکس الزامی است ،وبراساس تمهیدات اندیشیده شده خروج از مرز بدون داشتن مدارک فوق امکانپذیر نخواهد بود ودرصورت عبور طبق قانون با متخلفین برخورد بعمل خواهد آمد.

غلامرضا ممیز میزان ثبت نام کنندگان در سامانه سماح را تاکنون 160هزار نفر اعلام کرد وگفت: از این میزان ،سهم استان ایلام تاکنون 1200نفر بوده وپیش بینی می شود تا پایان مهلت ثبت نام بیش از 3میلیون نفر ازسراسر کشور برای شرکت در مراسم اربعین ثبت نام کنند .

ممیزی تاکید کرد : صدور ویزا برای متقاضیان از طریق دفاتر زیارتی  تعیین شده در سامانه سماح صورت خواهد گرفت ومراجعه متقاضیان به دفاتر کنسولی لازم نیست.

مدیر کل حج وزیارت استان ایلام با اشاره به افزایش دفاتر زیارتی استان خاطرنشان کرد: قبلا در سطح اسان 4دفتر زیارتی فعال بود که به منظور تسهیل ارایه خدمات به زائرین عزیز همکنون به 7دفتر افزایش یافته است که در حال حاضر به ارایه خدمات زیارتی به متقاضیان مشغول  هستند.

شایان ذکر است استان ایلام ومرز بین المللی مهران به دلیل دارابودن فاکتورهایی نظیر نزدیکی به عتبات عالیات وبرخورداری از امینت ،سالهاست بعنوان دروازه عتبات عالیات شناخته شده وهرساله میلیونها زائر عتبات عالیات واربعین حسینی این مرز را برای تردد به کشور عراق انتخاب می کنند


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار