مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: ویژه برنامه شاد و مفرح خاله خورشید به مناسبت عید غدیر با محوریت کودکان و نوجوانان ساعت 10 امروز در امام زاده سید علی (ع) سیروان برگزار می شود.
کد خبر: ۲۹۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 20 September 2016
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: ویژه برنامه شاد و مفرح خاله خورشید به مناسبت عید غدیر با محوریت کودکان و نوجوانان ساعت 10 امروز در امام زاده سید علی (ع) سیروان برگزار می شود.
حجت الاسلام حسن شهیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این برنامه به علت فضای شاد و اجرای نمایش و نیز به جهت اینکه مخاطب اصلی آن گروه سنی کودک و نوجوان و والدین آنها بوده از مهمترین برنامه های این اداره کل در روز عید سعید غدیرخم در استان است.
وی افزود: در این جشن مفرح هنرمندانی از شبکه تلویزیونی جام جم حضور دارند که برای حاضران برنامه های شعر و نمایش با محتوای دینی و مذهبی برگزار می کنند.
شهیدی هدف از برگزاری این جشن را آشنایی بچه ها با مفاهیم علوم دینی در قالب شعر و نمایش ذکر کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم تماشای این برنامه بر روحیه دانش آموزان و والدین آنها تاثیر مثبت می گذارد.
وی اضافه کرد: در دهه امامت و ولایت که از عید قربان و روز عرفه شروع شده تا کنون سلسله جشن های ولایت علوی و اکمال دین نبوی، همایش بانوان ولایی، برائت از مشرکان، قرآن خوانی، مداحی و جشن های مختلف در بقاع متبرکه و امام زادگان استان برگزار شده و امروز نیز در این اماکن مقدس این ویژه برنامه ها انجام می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام با بیان اینکه غدیرخم عید اکبر خداوند است، گفت: اسلام ناب و حقیقی بر مبنای همین عید خجسته شکل گرفت.
شهیدی اظهار کرد: اگر مسلمانان با پیروی از خواسته پیامبر و بعد از اعلام جانشینی حضرت امیرالمومنین(ع) از این اقدام پیامبر و ولایت نایب به حق ایشان تمکین می کردند هیچگاه انحراف و تفرق در دین مبین اسلام شکل نمی گرفت.
وی افزود: عید غدیرخم حلقه راستین اتصال نبوت و امامت است و این عید دنباله رو واقعی اهداف و آرمان های اسلام ناب پیامبر اکرم(ص) و مظهر و نماد حکومت دینی بر مبنای عدالت و امامت است.
شهیدی یادآور شد: حکومت جمهوری اسلامی ایران بر پایه ولایت فقیه شکل گرفته و امروز تمام تلاش و هجمه های کورکورانه و منافقانه دشمنان جهانی و منطقه ای ما تخریب ولایت فقیه و ایجاد جدایی و تفرقه بین مردم و ولایت امرشان است.
وی گفت: دشمنان با ترس از حقیقت غدیر و مقام و جایگاه واقعی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و اهل بیت گرامی ایشان، با زنده نگه داشته شدن واقعه غدیر و مبانی دینی اسلام ناب مخالف هستند و علت دشمنی های کینه توزانه آنها با ایران اسلامی نیز این است که این حکومت ونظام برگرفته از اسلام حقیقی و خط مشی پیامبر و اهل بیت است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار