حجم پهنای اینترنت در سه سال گذشته در استان از 2 و نیم اس تی ام وان به 9 اس تی ام وان افزایش یافته که این بیانگر رشد 350 درصدی است.
کد خبر: ۲۹۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 21 September 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛حشمت الله اسدی روز چهارشنبه اظهار کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ایلام 72 و 4 دهم درصد است که این یعنی به ازای حدود هر پنج نفر یک خط تلفن ثابت در مناطق شهری و روستایی این استان دایر و فعال است.

وی افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان تا اوایل سال 92 نزدیک به 81 درصد بود که این میزان در سه سال فعالیت یازدهم به 97 و 5 دهم درصد افزایش یافته که نشان دهنده رشد 16 درصدی است.

مدیر عامل مخابرات ایلام تاکید کرد: مجموع ظرفیت شماره های فعال همراه اول در سال 91 نزدیک به 456 هزار خط بود که این رقم اکنون به 554 هزار و 117 شماره رسیده که برابر با 97 درصد جمعیت این استان است.

اسدی یادآور شد: 98 هزار و 873 شماره جدید تلفن همراه در سه سال گذشته به متقاضیان در این استان واگذار شده است که در مقایسه با سال های پیش از آن از رشد بالایی برخوردار است.

مدیرعامل مخابرات ایلام اضافه کرد: مجموع سایت های تلفن همراه در استان تا پیش از سال 93، حدود 240 سایت بود که در سه سال گذشته با نصب 49 مورد جدید به 289 سایت افزایش یافته است.

وی گفت: 35 روستای استان تا پایان سال 91 از خدمات اینترنت پرشتاب بهره مند بودند که بدنبال توجه دولت به توسعه زیرساخت های ارتباطی این تعداد با افزایش 130 درصدی به 85 روستا رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان های استان در سال های گذشته از پوشش اینترنت تلفن همراه تری جی (3G) ارائه دهنده اینترنت پرشتاب برخوردار نبودند که برای جبران این مشکل در سه سال گذشته 38 سایت بی.تی.اس تلفن همراه در شهر ایلام و مراکز شهرستان ها دایر و فعال شده است.

وی یادآور شد: 98 هزار شماره جدید تلفن همراه اول در این مدت به متقاضیان واگذار شد و در حوزه تلفن ثابت نیز در سه سال گذشته 15 هزار شماره تلفن در اختیار مردم قرار گرفته است.

مدیرعامل مخابرات ایلام ادامه داد: 23 شهر استان تا اوایل سال 92 از شبکه اینترنت پرشتاب بهره مند بودند که اکنون این تعداد به 25 شهر افزایش یافته است. است.

اسدی گفت: فناوری های جدید، نیاز و میل مردم به سمت استفاده از دیتا را تغییر داده بطوریکه اکنون عمده فعالیت های مخابرات در عرصه بسته های دیتاست و با توجه به روند رو به رشد فناوری در حوزه دیتا، مرکز کار در شرکت مخابرات، توسعه بستر مناسب به هدف دسترسی آسان مردم به اینترنت پرشتاب در بخش خانگی و سازمانی است./م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار