بیشترین مصرف آب در استان مربوط به شهرهای ایلام، دهلران، دره شهر و آبدانان و کمترین میزان مصرف نیز در شهرستان ایوان می باشد
کد خبر: ۲۹۹۶۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ 21 September 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛داراب بیرانوندی روز چهارشنبه اظهار کرد: آب کالای ارزانی در کشور محسوب می شود و همین امر سبب شده تا به راحتی مورد مصرف قرار گرفته و در زمینه صرفه جویی به آن توجهی نشود.

وی افزود: حجم تولید آب در استان ایلام سالانه 40 میلیون و 500 هزار مترمکعب است که علاوه بر هدر رفت بخشی از آن بدلیل فرسودگی شبکه، میزان مصرف آن نیز به نسبت میانگین کشوری افزایش را نشان می دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ایلام اعلام کرد و یادآور شد: در سال جاری با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی ها به گونه ای است که مشترکانی که بیش از 20 متر مکعب آب مصرف می کنند به عنوان مشترک پر مصرف معرفی شوند که تاکنون 48 هزار مشترک در سطح استان دارای چنین وضعیتی هستند.

بیرانوند اضافه کرد: برنامه ریزی ها برای کاهش مصرف چهار هزار و 85 خانوار از این تعداد طی سال جاری در دست اقدام است و در این خصوص تلاش می شود مصرف آب این تعداد مشترک تا پایان سال جاری کاهش یابد.

وی مدیریت منابع آب را از زیربناهای مهم توسعه در اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه با افزایش مصرف آب منابع تولید نیز کاهش پیدا خواهد کرد ، نهادینه شدن فرهنگ کنترل و مدیریت مصرف باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به اینکه رسانه ها نقش مهم و تاثیرگذاری در فرهنگ سازی در حوزه مصرف آب دارند، تاکید کرد: باید فرهنگ مدیریت مصرف این ماده حیاتی بیش از پیش مورد توجه مشترکان قرار بگیرد که در این بخش رسانه ها می توانند در انتقال و بیان نگرش ها و برنامه ها برای فرهنگ سازی مصرف آب نقش موثری داشته باشند و باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود./م
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار