مروارید در گفتگوی اختصاصی با تابناک :
از همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب نظرات مختلفی توسط علمای شرع مقدس در خصوص موسیقی و جنبه های آن بیان گردید و بعضا اختلاف نظرهای سطحی نیز به چشم می خورد. با داغ شدن بحث حرام یا حلال بودن موسیقی و جنبه های آن ، این روزها بعضا خبرنگاران در استانها نیز سوالاتی را در خصوص موسیقی از مسئولان می پرسند
کد خبر: ۲۹۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 22 September 2016
از همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب نظرات مختلفی توسط علمای شرع مقدس در خصوص موسیقی و جنبه های آن بیان گردید و بعضا اختلاف نظرهای سطحی نیز به چشم می خورد.
با داغ شدن بحث حرام یا حلال بودن موسیقی و جنبه های آن ، این روزها بعضا خبرنگاران در استانها نیز سوالاتی را در خصوص موسیقی از مسئولان می پرسند.

استاندار ایلام هم که از این قاعده مستثنی نبوده به همکار ما گفت:یکی از رسانه های استان با اهدافی تفرقه افکنانه برشی از صحبتهای اینجانب در خصوص موسیقی را انتشار داده درحالیکه مطلب منتشر شده در این رسانه با صحبتهای من هیچگونه  همخوانی ندارند.

مروارید ادامه داد: متاسفانه صحبتهای بنده کاملا ادیت شده و خبرنگار رسانه ذکر شده با کلمات بیان شده به رسم دانش آموزان جمله سازی کرده است.نکته مهمتر اینکه این رسانه از بودجه بیت المال ارتزاق کرده ودانسته ویا ندانسته با تضعیف دولت در راستای اهداف دشمنان گام برمی دارند

مدیر ارشد دولت در استان ایلام در ادامه گفت: اینگونه رفتارها تنها با هدف ایجاد فاصله بین دولت و روحانیت و تضعیف دولت صورت گرفته و برای جامعه ضرر دارد.این در حالی است که بنده خود یک روحانی زاده بوده و در خانه ی پدری روحانی پرورش یافته ام.
استاندار ایلام در خصوص وضعیت اظهار نظرها در خصوص موسیقی گفت : از ابتدای انقلاب روحانیون و علمای کشور در مورد موسیقی نظرات خود را بیان کرده و برخی چهارچوب ها را برای موسیقی حلال تعریف کردند. 
وی ادامه داد: بنیان گذار انقلاب اسلامی ملت ایران نیز جنبه هایی از موسیقی را حلال و باعث نشاط دانسته اند.
مروارید متذکر شد: موسیقی اصیل و ایرانی باعث ایجاد نشاط در جامعه شده و بدون شک هیچکس با شاداب بودن مردم و جامعه مخالف نیست.
در هفته هایی که گذشت برخی روحانیون مشهد برگزاری کنسرت موسیقی را حرام دانسته و اجازه ندادند کنیرت یکی از خوانندگان سنتی ایران در مشهد برگزار شود.همین موضوع اظهار نظر و موضع گیری های مختلفی را در کشور به دنبال داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار