کد خبر: ۳۰۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶ 22 September 2016
کارشناس مسئول مراکز مواد غذایی و اماکن عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از صدور کارت های سلامت بهداشتی توسط دفاتر پیشخوان دولت خبر داد و گفت: این کار با هدف کاهش هزینه ها و افزایش دسترسی مردم به خدمات اجرایی می شود.
مینو صفی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که مابین دانشگاه علوم پزشکی و دفاتر پیشخوان دولت منعقد شده، به منظور واگذاری امور به بخش غیر دولتی، سهولت دسترسی به خدمات و کاهش هزینه ها کارت های سلامت از این پس به صورت الکترونیکی توسط دفاتر پیشخوان صادر می شوند.
وی افزود: اکنون حدود هشت هزار مرکز و اماکن در سطح استان وجود دارد که به نوعی با تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی ارتباط دارند که افراد شاغل در آنها بیش از 10 هزار نفر هستند.
وی تاکید کرد: از آنجایی که صدور کارت سلامت برای اماکن تولید مواد غذایی هر شش ماه یکبار و 2 بار در سال است، با احتساب صدور کارت برای سایر مراکز که یکساله است، سالانه 17 هزار کارت سلامت در استان صادر می شود.
وی یادآور شد: افراد باید مطلع باشند که 10 روز قبل از به اتمام رسیدن اعتبار کارت سلامت برای صدور مجدد آن اقدام کنند در غیر این صورت با احتساب گذشت 10 روز از تاریخ اعتبار کارت باید پنج برابر هزینه صدور کارت جریمه می شوند.
وی اضافه کرد: هزینه صدور کارت مبلغ 63 هزار ریال به دفاتر پیشخوان و 50 هزار ریال دانشگاه علوم پزشکی است که در مجموع 113 هزار ریال برای صدور هر کارت تعیین شده است.
وی ادامه داد: از آنجایی که دارا بودن کارت سلامت به منزله تائید افراد برای تهیه مواد غذایی سالم است و با سلامت جامعه در ارتباطند، امیدواریم که با حساسیت ویژه در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه این کارت ها صادر شوند.
به گزارش ایرنا ، اکنون 64 دفتر پیشخوان دولت در استان فعال است که به ارائه خدمات به مردم می پردازند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار