وزیرعلوم تحقیقات وفناوری درگفتگوی اختصاصی با تابناک ایلام؛
"ایلام خط مقدم جبهه های حق علیه باطل بود و تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی باعث شد اولین روز سال جدید تحصیلی را در دانشگاه ایلام حضور به هم رسانیم"
کد خبر: ۳۰۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲ 24 September 2016
"ایلام خط مقدم جبهه های حق علیه باطل بود و تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی باعث شد اولین روز سال جدید تحصیلی را در دانشگاه ایلام حضور به هم رسانیم".

وزیر علوم ،تحقیقات وفناوری در گفتگوی اختصاصی با تابناک ایلام اظهارکرد:دانشگاه ایلام در شکل موجود یک دانشگاه کاملا انقلابی بوده و پایه های اصلی آن بعد از پیروزی انقلاب شکل گرفته است.
محمد فرهادی متذکر شد: دانشگاه ایلام یکی از مراکز عملی بسیار معتبر و خوب کشور بوده و روند رو به رشد این دانشگاه قابل قبول و ستایش است.

فرهادی در پاسخ به این سوال خبرنگار تابناک که چرا ایلام را برای شرکت در جشن آغاز سال تحصیلی انتخاب کرده است گفت: مردم ایلام دین بزرگی بر گردن نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران دارند.حضور ما در چنین روز بسیار مهمی کوچکترین تلاشی است که می توان به رسم قدردانی به انجام رساند.

وزیر علوم تحقیقات و فن آوری کشور ادامه داد: افتتاح پروژه های مختلف دانشگاهی و آزمایشگاهی و زیرساختی در سفر امروز نشان از پویایی و رشد و حرکت رو به جلو دانشگاه ایلام دارد.

 دانشگاه ایلام در ابتدا با عنوان آموزشکده دامپروری ایلام از سال ۱۳۵۵ به عنوان تنها دانشکده مستقل دامپروری و شاخه ای از دانشگاه رازی کرمانشاه شروع به فعالیت نموده است. پس از انقلاب فرهنگی این آموزشکده به دانشکده کشاورزی تغییر می یابد. در سال ۱۳۷۱ با توجه به اهداف انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مناطق محروم و به برکت سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام این دانشکده از دانشگاه رازی مستقل و به دانشگاه ایلام ارتقاء یافت.در حال حاضر دانشگاه ایلام با بیش از 6100 دانشجو یکی از بزرگترین مراکز علمی غرب کشور می باشد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار