در یکسال گذشته بیش از 1 هزار 800 متر مربع زمین برای ساخت کتابخانه عمومی از طرف مردم این شهرستان اهدا شده است و زمینه ساخت و راه اندازی 3 باب کتابخانه عمومی دربخش های هلیلان و زاگرس فراهم شده که این مراکز فرهنگی در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهند رسید.
کد خبر: ۳۰۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰ 24 September 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛مراد جلیلیان روز شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول گفت: اگرچه نهاد کتابخانه ها متولی بستر سازی برای مطالعه و کتابخوانی است اما برای ترویج این فرهنگ اسلامی دیگر نهادها هم باید این نهاد فرهنگی را یاری کنند.

وی گفت: ائمه جمعه و جماعات، مراکز فرهنگی و در راس آن خانواده ها نقش مهم و تاثیرگذاری در ترویج و اشاعه مطالعه و کتابخوانی دارند.

وی یادآور شد: متولیان فرهنگی باید با ارائه برنامه های مدون ،اجرایی و عملی در زمینه رشد مطالعه به عنوان غنی ترین فرهنگ اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت تدبیر وامید می باشد بیشتر همکاری و تلاش کنند.

جلیلیان افزود: در بحث کتابخوانی سرمایه گذاری های فراوانی انجام شده و تبلور این خدمات، رشد و توسعه زیر ساخت ها و تجهیز این اماکن فرهنگی به تجهیزات مناسب در دولت یازدهم می باشد تا جایی که در کتابخانه های عمومی سطح استان در این مورد مشکلی وجود ندارد.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان ایلام اظهار کرد:در راستای تحقق مقاومت اقتصادی امسال بیش از 35 هزار نسخه کتاب از مردم جمع آوری و با همین تعداد کتاب اهدایی مردم 10 باب کتابخانه عمومی روستایی احیا شده است.

مراد جلیلیان بر واگذاری مسائل اجتماعی و فرهنگی به مردم، خلاقیت و نو آوری متولیان فرهنگی،پرهیز از بخشنامه ها و سخنرانی ها در موضوع فرهنگ و کتابخوانی ونهادینه کردن مطالعه از خردسالی و خانواده ها تاکید کرد.

وی مهم ترین برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی در شهرستان چرداول را برگزاری نشست های کتابخوان با محوریت کتاب های دفاع مقدس، شاداب سازی و زیبا سازی کتابخانه ها، بهره برداری از 3 باب کتابخانه عمومی،ایجاد حلقه های کتابخوان بصورت حضوری و تعمیر و تجهیز کتابخانه ها ی سطح شهرستان برشمرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر چهار باب کتابخانه عمومی نهادی در شهرهای سرابله، آسمان آباد، شباب و توحید با داشتن قریب به 3 هزار نفر عضو فعال مشغول به فعالیت و خدمت رسانی در حوزه کتاتبخوانی و برنامه های جانبی فرهنگی می باشد.

نوراله عبادالهی افزود: از محل اعتبارات شهرستانی 500 میلیون ریال برای تجهیز و تعمیر کتابخانه های عمومی و همچنین 950 میلیون ریال برای تکمیل کتابخانه عمومی روستای زنجیره علیا اختصاص یافته است که نسبت به مشابه سال گذشته 150 درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول یادآور شد: در نیمه اول سالجاری 26 نشست کتابخوان و با معرفی بیش از 150 عنوان کتاب در موضوعات مختلف برگزار شده است که تاثیر فراوانی در رشد مطالعه و عضوگیری در کتابخانه های عمومی داشته و این روند بصورت ماهیانه ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار