301 مهدکودک شامل 193 مهد روستایی و 108 مهد شهری در سراسر استان فعال هستند.
کد خبر: ۳۰۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱ 25 September 2016

معاون اجتماعی بهزیستی ایلام با ارائه‌ی آخرین آمار درباره مهدهای کودک در استان، گفت: والدین پیگیر مسائل و نوع آموزش و رفتار مربیان با کودک خود در مهدها باشند.

به گزارش تابناک ایلام ؛ «زهرا همتی» منطقه ایلام،با تأکید بر اینکه مهدهای کودک در جامعه‌پذیر کردن، اجتماعی بار آوردن و مسئولیت‌پذیری کودکان بسیار تأثیرگذار و حائر اهمیت هستند.

وی با بیان اینکه 11 هزار کودک در این مهدها نگهداری می‌شوند و آموزش می‌بینند، ادامه داد: هرچند مهدها دارای کارکردهای مثبتی هستند اما سپردن کودک زیر یک سال به صلاح نیست و بهتر است فرزندان در آستانه‌ی ورود به 4 سالگی به مهد فرستاده شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان ایلام با تاکید بر اینکه باید در انتخاب مهدهای کودک دقت لازم را به عمل آورد، ادامه داد: نباید کودکان به هر مهدی سپرده شوند چرا که اگر مربی، مدیر و کارکنان مهدها سواد تربیت کودک را نداشته باشند، علاوه بر اینکه چیزی به معلومات کودک اضافه نمی‌شود بلکه او را پرخاشگر نیز بار می‌آورد.

همتی با اشاره به اینکه ایجاد فضای دوستانه بین مربی و کودک بسیار ضروری است، افزود: باید به آموزش‌های اجتماعی و مسئولیت‌پذیری در مهدهای کودک توجه بیشتری شود.

وی بابیان اینکه والدین پیگیر مسائل و نوع آموزش و رفتار مربیان با کودک خود در مهدها باشند، خاطرنشان کرد:داشتن مهارت لازم برای مربی در مهدهای کودک بسیار ضروری و لازم است و متولیان مهدها باید بدانند هدف مهدها فقط نگهداری نیست.

همتی با تأکید بر اینکه حضور کودکان در مهد برای ساعت‌های طولانی مضر است و در هفته باید کمتر از 30 ساعت باشد، خاطرنشان کرد: دولت به روستا مهدها به‌صورت ویژه نگاه می‌کند و یک وعده‌غذای گرم به این کودکان داده می‌شود و کودکانی که نیاز غذایی دارند بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان ایلام، با اشاره به اینکه کودک حتما باید 130 روز در سال از تغذیه مناسب برخوردار باشند، افزود: امسال 1 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای تامین غذای گرم کودکان روستا مهدها اختصاص یافت یافت که حدود 4 هزار و 500 کودک از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند.

وی گفت: مهدهای کودک مربوط به بخش خصوصی است، بنابراین خانواده‌ها باید بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کنند و بهزیستی در این راستا از خانواده‌های نیازمند که توان پرداخت شهریه ندارند حمایت می‌کند و امسال 350 میلیون تومان برای این کودکان نیازمند در نظر گرفته‌شده است.

همتی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی تمام مهدهای کودک باید به دوربین مداربسته مجهز شوند تا بتوان بر آن‌ها نظارت و کنترل کرد و مهدهای متخلف پس از طی تشریفات اداری تعطیل شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان تصریح کرد: به‌صورت استانی و شهرستانی نظارت مستمر بر کار مهدهای کودک صورت می‌گیرد و با هرگونه رفتار غیرقانونی برخورد شدید می‌شود.

وی اضافه کرد: شهریه مهدهای کودک متفاوت بوده و بر اساس درجه‌بندی یک ستاره مشروط، یک ستاره، دوستاره و سه ستاره نرخ شهریه این مراکز تعیین می‌شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان ایلام بابیان اینکه توسعه و تجهیز،ایجاد فضای مناسب و شاداب، کمک بلاعوض و بازسازی مهدهای روستایی استان در حال انجام است، تصریح کرد: در این راستا در سال گذشته 180 میلیون تومان توسط بهزیستی کمک شده و علاوه بر این خیرین پای‌کار آمده‌اند و سال گذشته 20 میلیون تومان تعهد برعهده‌گرفته‌اند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان ایلام با اشاره به اینکه 280 مربی در دوره‌های آموزش ثبت‌نام کرده‌اند و آموزش می‌بینند، خاطرنشان کرد: سال گذشته یک مهد متخلف در استان پلمپ شد.

وی اضافه کرد: والدین می‌توانند برای دریافت مشاوره و گزارش تخلفات مهدهای کودک به دو شماره تلفن 2223070 و 2238044 بهزیستی تماس بگیرند./م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار