سال گذشته در ایام اربعین 39 میلیون مکالمه در استان ثبت شد که 56
درصد از این مکالمه ها مربوط به شماره های همراه اول، 26 درصد مخابرات
استان و مابقی مربوط به شماره های ایرانسل بوده اند.
به گزارش تابناک ایلام ؛ عباس بیرامی مدیرکل
ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه خواستار فراهم شدن خدمات مناسب برای سهولت
دسترسی افراد در ایام اربعین امسال به خدمات تلفن همراه شد و گفت: سال
گذشته به دلیل نبود زیرساخت ها مشکلاتی در این زمینه وجود داشت.
وی تاکید کرد: از آنجایی که بیشتر افراد شماره اعتباری داشتند بیشتر برای دریافت خدمات خرید شارژ به دفاتر مراجعه می کردند.
بیرامی
یادآور شد: باید تدابیری اندیشیده شود که امسال سطح خدمات تلفن همراه را
برای بیش از 2 میلیون نفر فراهم آوریم تا مشکلی در این زمینه به وجود
نیاید.
وی اضافه کرد: اجرای طرح های توسعه ای در حوزه فناوری و
ارتباطات یکی از نیازهای اساسی و از اولویت های نخست استان ایلام محسوب می
شود که باید مورد توجه مسئولان کشوری و ارشد استان به منظور تامین اعتبار
اجرای این قبیل طرح ها باشد.
وی ادامه داد: تحقق این مهم و توسعه این
بخش نیازمند حمایت های ملی از استان ایلام بوده که این فرآیند تنها با کمک
نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد کشور و استان
قابل تحقق است.
وی ابراز امیدواری کرد که با تدابیر اندیشیده شده در
سال جاری در ایام اربعین برای تردد زوار و سطح دسترسی آنان به خدمات تلفن
همراه مشکلی به وجود نیاید.
به گزارش ایرنا، سالانه بیش از 2 میلیون
نفر در ایام اربعین حسینی از طریق مرز رسمی مهران به دلیل برخورداری از
مزیت امنیتی و کوتاهی مسافت به اماکن زیارتی عراق تردد می کنند./م