مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: این اداره کل 210 کیلومتر پروژه بزرگراهی را در استان در دست اجرا دارد.
کد خبر: ۳۰۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 26 September 2016
سید کمال الدین میرجعفریان بااعلام این خبر اظهار کرد: نزدیک به 210 کیلومتر پروژه بزرگراهی در این استان در دست ساخت داریم که منابع این پروژه ها باید از محل اعتبارات ملی تامین شود.
وی محورهای ایوان - ایلام، حمیل - ایلام، ایلام - مهران و مهران - دهلران را از جمله شاخص ترین این پروژه ها اعلام کرد و افزود: اعتباری بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه ها با کارفرمایان منعقد شده و مراحل کار اجرایی برخی از این محورها آغاز شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام به آغاز عملیات بهسازی و چهار خطه کردن مسیر صالح آباد - مهران اشاره و تاکید کرد: پهن سازی و بهسازی این مسیر به طول 45 کیلومتر به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار و پیمانکار آن نیز انتخاب شده که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
میرجعفریان یادآور شد: پیمانکار قطعه اول مسیر چهار بانده کردن محور دهلران - اندیمشک نیز انتخاب شده و بزودی با استقرار کارگاه، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی گفت: خروجی راه ایلام - مهدی آباد با پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصد در مراحل پایانی کار قرار دارد که تلاش می شود تا پیش از فرا رسیدن ایام اربعین عملیات بهسازی این مسیر به اتمام برسد.
مدیر کل راه و شهرسازی ایلام از اتمام عملیات آسفالت کنار گذر شرقی مهران خبر داد و اضافه کرد: به طور قطع این مسیر ضمن کاهش بار ترافیکی شهر مرزی مهران زمینه لازم برای رفت و آمد آسان وسایل نقلیه از جمله اتوبوس های ویژه انتقال زائران عتبات عالیات و کامیون های حامل کالاهای صادراتی به کشور عراق را فراهم می کند.
میرجعفریان افزایش ساخت بزرگراه ها را بیانگر توجه دولت یازدهم به زیرساخت های ارتباطی استان دانست و ابراز امیدوراری کرد: با افزایش اعتبارات عمرانی استان پیشرفت پروژه ها شتاب گرفته و هر چه زودتر مردم استان از مزایای این طرح ها بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: نزدیک به 65 کیلومتر بزرگراه در این استان در طول سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید احداث شده که این میزان در خور توجه است.
میرجعفریان تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته تلاش خواهیم کرد تا پایان سال جاری طول بزرگراه های استان به 110 کیلومتر برسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چگونگی پیشرفت فیزیکی دو پروژه ملی (تونل تونل قلاجه و تونل کبیرکوه) افزود: هم اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح راهسازی 87 درصد است، حفاری و کف کنی این تونل به طور کامل به پایان رسیده و 55 درصد از عملیات لاینینگ نیز انجام شده است.
میرجعفریان گفت: تاکنون 270 میلیارد ریال برای احداث تونل قلاجه هزینه شده و برای تکمیل و اجرای روشنایی و تهویه این تونل 180 میلیارد ریال نیاز است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام یادآور شد: تنها در سال های 94 و 95 اعتباری بیش از 180 میلیارد ریال برای این تونل هزینه شده که این میزان اعتبار با توجه به شرایط موجود کشور رقم بسیار قابل توجهی است.
میرجعفریان در خصوص پیشرفت فیزیکی تونل کبیرکوه نیز گفت: تا کنون بیش از 400 متر ازعملیات حفاری این تونل از سمت شهرستان دره شهر و 2/4 دهم کیلومتراز سمت شهرستان آبدانان حفاری شده است.
وی پیشرفت فیزیکی این پروژه ملی را نزدیک به 38 درصد اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح بزرگ راهسازی در 2 شهرستان دره شهر و آبدانان، 10 کیلومتر از طول مسیر 35 کیلومتری میان این دو شهرستان بخصوص گردنه سخت و صعب العبور ارتفاعات کبیرکوه است، کاهش می یابد
هم اینک 75 کیلومتر بزرگراه، 630 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک است.
هر سال در اربعین حسینی نزدیک به دو میلیون زائر سوگوار ایرانی و شیعه خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.
انتظارمی رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زوار سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار