درآمد کمیته امداد امام خمینی استان ایلام از محل صندوق های صدقه 28 میلیارد بوده و این مبلغ نسبت به همین زمان 20 درصد افزایش یافته است . مردم استان ایلام تا آخر شهریور ماه 95 بالغ بر 28 میلیارد و 500 میلیون ریال پول به صندوق های صدقه ریخته اند
کد خبر: ۳۰۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 27 September 2016

درآمد کمیته امداد امام خمینی استان ایلام از محل صندوق های صدقه 28 میلیارد بوده و این مبلغ نسبت به همین زمان 20 درصد افزایش یافته است . مردم استان ایلام تا آخر شهریور ماه 95 بالغ بر 28 میلیارد و 500 میلیون ریال پول به صندوق های صدقه ریخته اند

به گزارش تابناک ایلام ،ضیاء رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : 22700 خانوار با جمعیتی بالغ بر 53500 نفر از نیازمندان استان ایلام تحت حمایت و پوشش خدمات کمیته امداد هستند.این میزان نزدیک به 10 درصد کل جمعیت استان می باشد.

رضایی ادامه داد: رسالت اصلی کمیته امداد بر مبنای توانمندسازی نیازمندان بوده و با تامین شغل و مسکن مناسب افراد تحت پوشش را توانمنذ ساخته و از پرخه حمایت خارج خواهد کرد. در نتیجه ی همین اقدامات جمعیت تحت پوشش کمیته امداد نسبت به جمعیت کل استان از 20 درصد به کمتر از 10 درصد رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، افزود: توانمندسازی خانوارها یکی از اهداف مهم نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) است که این امربر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری و همت هیئت‌مدیره کمیته امداد در خصوص توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش بوده است.

وی، تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز حدود 2 هزار و 310 نفر از کودکان زیر 5 سال که دارای سوء تغذیه هستند از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند که 95 درصد این جمعیت از افراد غیر تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، گفت: در حوزه بیمه خدمات درمانی 22 هزار نفر از مددجویان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند و حدود 4 هزار 216 نفر از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار، زنان زیر 50 سال و مجریان طرح خودکفایی از خدمات بیمه‌ای کمیته امداد بهره‌مند هستند.

رضایی، با اشاره به اینکه 76 میلیارد ریال در سال جاری به‌عنوان کمک‌معیشت به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت‌شده است، افزود: طرح تأمین کمک‌هزینه جهیزیه از سال 70 شروع‌شده که در این مدت 48 هزار نفر از نوعروسان استان در قالب این طرح حمایت‌شده‌اند.

وی، با اشاره به اینکه در این مدت 24 میلیارد تومان به نوعروسان در قالب این طرح ارائه خدمت شده است، گفت: در شش‌ماهه امسال نیز 650 مورد کمک‌هزینه جهیزیه پرداخت‌شده که سهمیه استان تا پایان سال جاری حدود 1500 نوعروس است که مبلغ 2 میلیون تومان به‌عنوان کمک‌هزینه تأمین جهیزیه به هرکدام از نوعروسان پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، از راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه امام خمینی(ره) در مرکز این استان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون در قالب وام قرض‌الحسنه ضروری 1768 مورد وام به مددجویان تحت پوشش پرداخت‌شده که این میزان حدود 26 میلیارد ریال بوده است.

رضایی، اظهار کرد: استان ایلام در سال گذشته در زمینه خودکفایی و اشتغال توانسته است که رتبه11 کشوری را کسب کند و این امر با حمایت استاندار ایلام و کارگروه اشتغال استان صورت گرفته و در حوزه منابع بانکی 21 میلیارد و 850 میلیون تومان از طریق بانک های عامل استان برای طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد ابلاغ‌شده است.

وی، گفت: در این راستا 2 هزار و 64 پرونده اشتغال‌زایی مصوب گردیده که 1575 فرصت شغلی بااعتباری بالغ‌بر 19 میلیارد و 508 میلیون تومان ایجادشده که توانسته‌ایم حدود 90 درصد کل اعتبارات ابلاغی را جذب کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، بیان کرد: از محل صندوق اشتغال نیازمندان نیز 639 فرصت شغلی بااعتباری بالغ‌بر 9 میلیارد و 500 میلیون تومان در سال 93 ایجادشده است.

رضایی، افزود: 2 هزار و 473 فرصت شغلی در سال 94 با بهره‌گیری از تسهیلات بانکی و منابع داخلی کمیته امداد امام خمینی(ره) بااعتباری بالغ‌بر 285 میلیارد و 667 میلیون ریال ایجادشده و در سال جاری نیز 1490 پرونده ایجاد اشتغال آماده‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، تصریح کرد: جشن عاطفه‌ها در سال تحصیلی جدید در دو مرحله برگزار می‌شود که این برنامه حدود 27 سال است در نقاط مختلف کشور به‌صورت سراسری برگزار می‌شود که مرحله اول 25 شهریور سال جاری با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در استان قبل از آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد که 200 میلیون تومان به همت مردم خیر و نیکوکار استان جمع‌آوری گردید.

وی، گفت: جشن عاطفه‌ها در مرحله دوم 10 مهرماه سال جاری در سطح 600 مدرسه در نقاط مختلف استان رأس ساعت 9 صبح با نواختن زنگ عاطفه‌ها در سراسر استان برگزار می‌شود و حدود 70 هزار پاکت جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح مدارس استان در راستای ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و انفاق توزیع‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، یادآور شد: تمام مبالغ جمع‌آوری‌شده با اولویت دانش آموزان تحت حمایت برای توزیع بین دانش آموزان نیازمند به آموزش‌وپرورش تحویل داده خواهد شد.

وی، گفت: در حال حاضر 2 هزار و 700 یتیم زیر 18 سال از خدمات کمیته امداد استان بهره‌مند هستند و 17 هزار حامی کار حمایت از یتیمان استان را بر عهده‌دارند که 70 درصد حامیان از افراد غیربومی استان بوده و استان توانسته است در سال گذشته رتبه 5 کشور را در زمینه حمایت از یتیمان در کشور کسب کند.

رضایی، ابراز کرد: در سال جاری 631 واحد مسکونی روستایی با تامین اعتبار از سوی کمیته امداد و اجرای ساختمان توسط بسیج سازندگی برای مددجویان ساخته می‌شود که در هفته دفاع مقدس 111 واحد مسکن روستایی در نقاط مختلف استان با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسیده و تحویل مددجویان خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، خاطرنشان کرد: متراژ این واحدها 50 متر است که 30 میلیون تومان به‌صورت بلاعوض در اختیار این خانوارها قرار می‌گیرد که بااین‌وجود تنها 40 خانواده روستایی تحت پوشش فاقد مسکن در استان وجود دارد که تلاش می‌شود این خانوارها نیز صاحب واحد مسکونی شوند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
ای کاش این پولها واقعا صرف مردم نیازمندبشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار