فرمانده يگان حفاظت اداره کل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان از انهدام و دستگيري باند حفاران غيرمجاز در منطقه باستاني "انارک" ايلام خبر داد.
کد خبر: ۳۰۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 27 September 2016

فرمانده يگان حفاظت اداره کل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان از انهدام و دستگيري باند حفاران غيرمجاز در منطقه باستاني "انارک" ايلام خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام،سرهنگ"علي احمدبيگي"با اعلام اين خبر گفت: تعداد 4 نفر از حفاران غيرمجاز که در منطقه تاريخي انارک با استفاده از تاريکي شب در حال حفاري براي کشف اشياء عتيقه بودند با همکاري و حضور ميداني مسئول اداره کل حراست توسط مأموران يگان حفاظت دستگير شدند.

وي افزود: متهمان دستگير شده به همراه ادوات حفاري و خودروي مربوطه، جهت سير مراحل قانوني تحويل محاکم قضايي شدند.

فرمانده يگان حفاظت اداره کل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان ايلام ضمن قدرداني از همکاري خوب مردم، يادآور شد:برابر ماده 562 قانون مجازات اسلامي ،هرگونه حفاري و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاريخي و فرهنگي ممنوع است و مرتکب به حبس از 6 ماه تا 3 سال محکوم و اشياء مشکوفه به نفع سازمان ميراث فرهنگي و آلات و ادوات حفاري نيز به نفع دولت مصادره مي شود.

وي افزود:چنانچه حفاري در اماکن و محوطه هاي تاريخي ،فهرست آثارملي ،بقاع متبرکه و اماکن مسکوني صورت گيرد علاوه بر ضبط اشياء مشکوفه و آلات و ادوات حفاري، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم خواهد شد.

سرهنگ احمدبيگي در پايان با بيان اينکه آثار باستاني هويت و فرهنگ يک جامعه را تشکيل مي دهدتصريح کرد: حفظ اين آثار يک ضرورت است و بايد نسل به نسل به آيندگان منتقل شود .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار