فریاد خاموشی که به جایی نرسید!
صبح امروز جمعی از فرهنگیان بازنشسته ایلامی بدنبال عدم تحقق بسیاری از مطالباتشان در مقابل صندوق بازنشستگی در ایلام تجمع کردند.این تجمع بدون حضور مسئولین پایان یافت.
کد خبر: ۳۰۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 27 September 2016
صبح امروز جمعی از فرهنگیان بازنشسته ایلامی بدنبال عدم تحقق بسیاری از  مطالباتشان در مقابل صندوق بازنشستگی در ایلام تجمع کردند.
 
به گزارش تابناک ایلام ،در طول هفته اخیر ،بسیاری از فرهنگیان بازنشسته استان ایلام، به مدد فضای مجازی وبا فراخوان در شبکه های اجتماعی از هم صنفهای خود تجمعی صنفی را در مقابل صندوق بازنشستگی کشوری درایلام خواستار شدند.
 
صبح امروز تعدادی از این بازنشستگان که روزگاری در کسوت شغل انبیاء ،وظیفه تعلیم وتربیت فرزندان این دیار را عهده دار بودند وسالها همچون شمع سوختند تاروشنی بخش ضمیر نسلهایی باشند که امروز حتی فرصت شنیدن دردهایشان را ندارند!برای فریاد زدن دردهایشان تجمعی خاموش برگزار کردند.
 
جمعی از این معلمان بازنشسته باتجمع درمقابل صندوق بازنشستگی کشوری درد ورنجهای تلبار شده بیش از 10سال بی توجهی مسئولان را اینگونه فریاد زدند ،به این امید که شاید گوشهایی برای شنیدن قصه سرشار از درد ومشقت آنان وجود داشته ویاکلیدی برای گشایش این قفل زنگ زده یافت شود!

توجه به بیمه تکمیلی بازنشستگان، احراز رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته که علیرغم وعده های فراوان تاکنون مسکوت مانده یکی از خواسته های تجمع کنندگان بود.فرهنگیان بازنشسته در این تجمع همچنین خواهان توجه به منزلت آنان در هنگام مراجعه اداری هستند.

علاوه بر این تجمع کنندگان بر این باور هستند که حسب قانون باید حداقل برای ایجاد استخدام یکی از فرزندان بازنشسته ایجاد می شد که این خواسته هم تحقق پیدا نکرده است.

افراد تجمع کننده معتقدند علیرغم وعده های فراوان مسئولان دولتی در هفته دولت برای رفع این مشکلات اما کماکان این مشکلات به قوت خود باقی است.

یکی از این فرهنگیان بازنشسته گفت:از سال 84تاکنون بجز افزایش سنواتی ،ما بازنشستگان هیچگونه افزایش حقوقی نداشته ایم،باتوجه با گرانی سرسام آور ونرخ بالای تورم ،یک بازنشسته بایستی با حقوق یک 1میلیون ودویست هزارتومانی هم به معیشت وخورد وخوراک خانواده رسیدگی کند وهم شهریه دانشجو و سایر هزینه ها را پرداخت نماید! آیا به نظر شما این شدنی است؟
 
این بازنشسته افزود: درمجلس گذشته طرحی به صحن علنی مجلس ارایه شد،که درآن طرح  به موضوع یکنواخت شدن حقوق فرهنگیان بازنشسته با سایر بازنشستگان کشوری اشاره شده بود وحتی اعتبار این طرح هم تعیین شد، اما متاسفانه نه تنها به این طرح توجهی نشد بلکه اعتبار در نظر گرفته شده نیز مابین دیگر بازنشستگان کشوری توزیع شد.
 
به اعتقاد این بازنشسته ،عدالت برای پرداخت یکنواخت به همه بازنشستگان رعایت نمی شود وقانون همطرازی پرداخت بازنشستگان به منظور حفظ منزلت فرهنگیان بایستی در دستور کار مسئولین کشور ونمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد .
 
هرچند قرار بود استاندار ویا یکی از معاونین ایشان برای بررسی مشکلات بازنشستگان در میان آنان حضور یابد ،اما بدلیل حضور وزیر کشور در استان ،این امکان فراهم نشد وصدای فریاد خاموش این عزیزان تنها به درب صندوق بازنشستگی استان رسید وبس!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار