بیش از 95 درصد این آتش سوزی ها به علت سهل انگاری گردشگران در مراتع و جنگل های این شهرستان ایجاد شد که با کمک نیروهای منابع طبیعی، اهالی بومی و محیط زیست مهار شدند.
کد خبر: ۳۰۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 27 September 2016
به گزارش تابناک  ایلام ؛ علی احمد محمودی روز سه شنبه  اظهار کرد: آتش سوزی در سطح عرصه های طبیعی شهرستان ایلام در این مدت(6 ماهه اول) نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.



مدیر اداره منابع طبیعی ایلام تعداد نیروها به منظور حفاظت و صیانت از مراتع و جنگل ها در سطح این شهرستان را 60 نفر با 15 اکیپ شبانه روزی اعلام کرد و یادآور شد: در مجموع عرصه های زیرپوشش این منطقه به 120 نفر نیروی حفاظتی نیازمند است.

محمودی جلوگیری از تکرار آتش سوزی ها را نیازمند برنامه ریزی صحیح، اصولی و به کارگیری بهترین و کارآمدترین پرسنل و پیشرفته ترین وسایل و ادوات دانست و گفت: این اداره در این خصوص به ایجاد مناطق دیده بانی، طرح نقشه و بخش بندی مناطق بحرانی جهت پیشگیری از حریق اقدام کرده است.

وی از تهیه نقشه پهنه بندی آتش در فصل پاییز امسال خبر داد و گفت: 12 نقطه بحرانی آتش سوزی در سطح مراتع و جنگل های شهرستان ایلام شناسایی و اولویت بندی شده است.

مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان ایلام اضافه کرد: نقش این منابع خدادادی در حیات اقتصادی و اجتماعی انسان ها به ویژه در کشاورزی و محیط زیست غیرقابل انکار است، لذا حفظ و حراست از این سرمایه ملی با توجه به افزایش روز افزون جمعیت بیش از پیش احساس می گردد.

مساحت عرصه های زیرپوشش منابع طبیعی شهرستان ایلام شامل 212 هزار و 804 هکتار در سه بخش چوار، سیوان و مرکزی است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار