مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان ایلام گفت: 31 مورد آتش سوزی در حدود 9 هکتار ازعرصه های منابع طبیعی این شهرستان در نیمه نخست امسال با تلاش نیروهای این اداره، مشارکت مردم محلی و دیگر بخش ها مهار شد.
کد خبر: ۳۰۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳ 27 September 2016
علی احمد محمودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آتش سوزی در سطح عرصه های طبیعی این شهرستان در این مدت(6 ماهه اول) نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.
وی افزود: بیش از 95 درصد این آتش سوزی ها به علت سهل انگاری گردشگران در مراتع و جنگل های این شهرستان ایجاد شد که با کمک نیروهای منابع طبیعی، اهالی بومی و محیط زیست مهار شدند.
مدیر اداره منابع طبیعی ایلام تعداد نیروها به منظور حفاظت و صیانت از مراتع و جنگل ها در سطح این شهرستان را 60 نفر با 15 اکیپ شبانه روزی اعلام کرد و یادآور شد: در مجموع عرصه های زیرپوشش این منطقه به 120 نفر نیروی حفاظتی نیازمند است.
محمودی جلوگیری از تکرار آتش سوزی ها را نیازمند برنامه ریزی صحیح، اصولی و به کارگیری بهترین و کارآمدترین پرسنل و پیشرفته ترین وسایل و ادوات دانست و گفت: این اداره در این خصوص به ایجاد مناطق دیده بانی، طرح نقشه و بخش بندی مناطق بحرانی جهت پیشگیری از حریق اقدام کرده است.
وی از تهیه نقشه پهنه بندی آتش در فصل پاییز امسال خبر داد و گفت: 12 نقطه بحرانی آتش سوزی در سطح مراتع و جنگل های شهرستان ایلام شناسایی و اولویت بندی شده است.
مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان ایلام اضافه کرد: نقش این منابع خدادادی در حیات اقتصادی و اجتماعی انسان ها به ویژه در کشاورزی و محیط زیست غیرقابل انکار است، لذا حفظ و حراست از این سرمایه ملی با توجه به افزایش روز افزون جمعیت بیش از پیش احساس می گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار