فعالیت 130 هیات مذهبی در سطح شهرستان دهلران فعالیت می کند واین هیات ها همزمان با ایام محرم برنامه ها مناسبتی و مذهبی اجرا می کنند.
کد خبر: ۳۰۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ 28 September 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛حجت الاسلام سید محسن موسوی روز چهارشنبه در گردهمایی هیات های مذهبی این شهرستان اظهار کرد: هیات های مذهبی و برپا کنندگان مجالس عزاداری محرم و صفر باید بخوبی از این فرصت معنوی استفاده کنند.

وی اقامه نماز را از ضرورت های این مجالس با توجه به هدف قیام امام حسین(ع) دانست و افزود: جذب جوانان و مشورت با آنها و استفاده مداحان از اشعار ناب و کتابی با معنا و مفهوم عاشورایی از دیگر نکاتی است که باید در عزاداری های مد نظر باشد.

حجت الاسلام موسوی بر ضرورت برنامه ریزی برای اعزام کاروان های پیاده از شهرستان برای شرکت در آیین اربعین حسینی در کربلای معلی تاکید کرد و یادآور شد: برنامه ریزی برای پذیرایی از زائران اربعین نیز همچون سال های قبل باید پیگیری و اجرایی شود.

فرمانده انتظامی دهلران نیز در این گردهمایی گفت: همکاری هیات های مذهبی در راستای برگزاری امنیت مراسم با پلیس باید از سوی متولیان مد نظر باشد.

سرهنگ سعید عالی پور بر ضرورت رعایت ساعات برگزاری مراسم نیز تاکید کرد و افزود: در برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا و شام غریبان همکاری هیات های مذهبی با نیروی انتظامی باید تنگاتنگ باشد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان دهلران از فعالیت 130 هیات مذهبی در این شهرستان خبر داد و گفت: این هیات ها همزمان با ایام محرم برنامه ها مناسبتی و مذهبی اجرا می کنند.

هادی حسینی اظهار کرد: این هیات ها در مساجد، تکایا و حسینه ها در زمینه برگزاری مراسم و برنامه های محرم با عضویت بیش از 650 نفر فعالیت دارند.

وی افزود: در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) 40 روحانی اعزامی و بومی نیز در 80 مسجد و حسینیه مناطق شهری و روستایی این شهرستان کار تبلیغ و سخنرانی را بر عهده دارند.

رئیس تبلیغات اسلامی دهلران یادآور شد: بیان واقعه عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری آیین زیارت عاشورا، قرائت ادعیه و نمازهای یومیه از مهمترین رسالت روحانیون اعزامی در ایام محرم است.

حسینی با اشاره به فعالیت 170 مداح، ذاکر و نوحه خوان در هیات های مذهبی شهرستان گفت: اجرای همایش شیر خوارگان حسینی، شبیه خوانی و نماز ظهر عاشورا، تجمع هیات های مذهبی در روز تاسوعا و عاشورا و شام غریبان از دیگر برنامه های ایام محرم است.


وی هدف از برگزاری این گردهمایی را ایجاد هماهنگی در خصوص نحوه برگزاری مراسم عزاداری محرم و تدابیر لازم برای ویژ برنامه ها و ساعات برگزاری این مراسم اعلام کرد
./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار