معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تجهیز 220 قلم تجهزات پزشکی شامل ویدئوآندرسکوپ، کاستروسکوپ، اکوکاردیوگرافی، DDR، سنوگرافی، ماشین بیهوشی، ماموگرافی، رادیولوژی دیجیتال، و... برای مراکز درمانی استان خبر داد.
کد خبر: ۳۰۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹ 28 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛دکتر محمدآقاجانی روز چهارشنبه در نشست با اعضای هیات رئیسه و مسئولان بیمارستان های دولتی استان ایلام اظهار کرد: این موفقیت ها و رضایت مندی مردم از عملکرد وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور مرهون حمایت ها و رهنمون های عالمانه و دلسوزانه رهبری، توجه ویژه رئیس جمهوری به حوزه درمان وسلامت جامعه، هدایت و مدیریت موثر وزیر بهداشت و مسئولیت پذیری و اهتمام مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی در نقاط مختلف کشورنسبت به اجرای مطلوب این طرح است.

وی افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت موجب ایجاد حس اعتماد عمومی در بین مردم، نظام و دولت افزایش سرمایه های اجتماعی شده است وبا اجرای این طرح بخشی از دغدغه های رهبری در خصوص سلامت جامعه و هزینه های درمانی مرتفع شده است.

وی افزود: قبل از اجرای طرح تحول مشکلات عدیده ای درحوزه بهداشت وجود داشت اما با اجرای این طرح و طبق نظرسنجی هایی که اخیرا انجام شده بالاترین رضایتمندی عمومی دربین دستگاه های دولتی به وزارت بهداشت اختصاص یافت.

آقاجانی یادآور شد: طرح تحول سلامت با وجود سختی هایی چون کمبود تجهیزات، امکانات و زیرساخت ها به خوبی اجرا شده و البته دستیابی به وضعیت مطلوب نیازمند زمان است و هدف وزارت بهداشت ارائه مطلوب ترین خدمات به مردم و تلاش برای تکمیل و تجهیز مراکز درمانی کشور است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین برای راه اندازی و تجهیز انژیوگرافی با راه اندازی بخش های ERCP، بیس موقت قلب و دستگاه اکومری پیشرفته در استان ایلام قول مساعد داد و گفت: وزارت بهداشت در خصوص جذب نیروهای متخصص و فوق تخصص توجه ویژه به استان های محروم دارد و به استان ایلام نیز به واسطه مرز مهران و اجتماع بزرگ اربعین از نگاه خاصی در وزارت برخودار است.

وی همچنین از اختصاص 150 میلیارد ریال کمک هزینه تکمیل بیمارستان 361 تختخوابی ایلام در سال جاری خبر داد و تامین و تجهیز 220 قلم تجهزات پزشکی شامل ویدئوآندرسکوپ، کاستروسکوپ، اکوکاردیوگرافی، DDR، سنوگرافی، ماشین بیهوشی، ماموگرافی، رادیولوژی دیجیتال، و... را از دیگر اقدام های وزارت بهداشت برای مراکز درمانی استان ذکر کرد که بخش عمده ای از این تجهیزات در مراکز درمانی استان نصب شده است.

دکتر علی دلپیشه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم گفت: کاهش چشمگیرپرداختی هزینه ها از جیب مردم سطح رضایت مراجعه کنندگان را افزایش داده است و با وجودی که کادر درمانی از پرداختی مناسب و به موقع برخودار نیستند اما با این وجود با دلگرمی و تعهد حرفه ای به مردم و بیماران خدمت می کنند.

در ادامه این نشست که در سالن کنفرانس های معاونت غذا و داوری دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اعضا به بیان مشکلات و خواسته های کاری خود و مراکز محل خدمت خود پرداختند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار