نمایندگان ایلام در مجلس حرفهای زیبا میزنند
این روزها فضای مجازی و رسانه های وابسته به نمایندگان استان ایلام پر است از حرفهای قشنگی که ذهن کنجکاو هر مخاطبی را قل قلک می دهند.حرفهای زیبایی که اگر ده درصد آنها عملی شود استان ایلام گلستان می شود
کد خبر: ۳۰۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰ 28 September 2016
تابناک ایلام::این روزها فضای مجازی و رسانه های وابسته به نمایندگان استان ایلام پر است از حرفهای قشنگی که ذهن کنجکاو هر مخاطبی را قل قلک می دهند.حرفهای زیبایی که اگر ده درصد آنها عملی شود استان ایلام گلستان می شود.

ولی متاسفانه در حال حاضر حتی یک درصد از این شعارها و حرفهای زیبا و دهان پر کن عملی نشده است.
رفتارهای این روز سلام و جلال و شادمهر بیشتر به شعارهای انتخاباتی شبیه بوده و انسان را به یاد ایام قبل از روز انتخابات و هیجان نامزدها برای کسب رای می اندازد.

اینکه نمایندگان ما هوشمندانه در فضای مجازی و رسانه ای حرفهای قشنگ میزنند بد نیست، ولی بدی کار آنجا است که این عزیزان عملگرایی را فدای این الفاظ دهان پر کن و وعده های سر خرمن کرده اند.
نمایندگان ما افرادی را استخدام کرده و یا با وعده ی یک شغل و یا ترفیع تطمیع کرده و به عنوان اتاق فکر و مسئول نگارش حرفهای قشنگ به کارگیری کرده اند.ولی آیا این رفتار نتیجه ی مثبتی برای استان داشته است؟
نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی باید چند نکته را نیک مد نظر داشته باشند؛
 
اول اینکه مردم استان ایلام از لحاظ رشد فکری و شناخت جایگاه نمایندگان و وظایف آنها به درجه ای رسیده اند که بدانند حرف قشنگ و عملگرایی زمین تا آسمان با هم توفیر دارد.

دوم اینکه نمایندگان استان باید بدانند برخی وعده هایی که می دهند در حد توان آنها نبوده و یا اینکه بیش از حد برای یک نماینده ی مجلس وعده ای ضعیف و پیش پا افتاده است.

نکته سوم اینکه نمایندگان ما باید از فاز حرفهای قشنگ خارج شده و به سمت عملگرایی تمایل پیدا کنند.وعده های پوچ و کلامی دردی از دردهای این مردم را درمان نمی کنند.

نکته چهارم اینکه متاسفانه یک نوع عدم هماهنگی و همفکری در بین نمایندگان ما در مجلس وجود داشته که توان عملی نمایندگان را به حد صفر رسانده است.این عدم هماهنگی در بین نمایندگان در نهایت به ضرر مردم تمام شده و فرصتها را از کف استان بیرون می کند .

نگاهی اجمالی به عملکرد نمایندگان استانهایی همچون اصفهان و آذربایجانات و خوزستان نشان می دهد که نمایندگان این استانها در عین کثرت و تضاد آراء بر سر مناع استان خود با هم کاملا متحد بوده و هر منفعتی رابرای مردم استان خود عملی می کنند.ولی متاسفانه مردم استان ایلام با سه نماینده هیچگونه هارمونی و هماهنگی را در بین نمایندگان خود نمی بینند.
این چند خط نوشته را به عنوان فصل آغازین نقد عملکرد نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به رشته تحریر در آوردیم.ولی این پایان کار انتقاد ما از نمایندگان نبوده و تا پایان عمر چهارساله مجلس همواره با نقد سازنده همراه نمایندگان خواهیم بود.

در حال حاضر جلال میرزایی و سلام امینی و شادمهر کاظم زاده بر سه کرسی استان ایلام در مجلس تکیه زده اند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کارشناس ارشد بیکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
هنوز سه ماه از شروعبه کار نمایندگان نگذشته بعدشم وظیفه مسئولین هستش این نمایندگان مانند ناظر عمل میکنن - بنا نیست جای دولت پاسخ گو باشه
خانم ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
متاسفانه بعضی نمایندگان به جای پیگیری طرحهای مفیدبرای استان تمام وقت خودراصرف دخالت درعزل ونصب ها وبه کرسی مسولیت نشاندن افرادوابسته به خودهستندکه دربیشترمواقع افرادی نالایق وناتوانندوحتی حداقل پذیرش ازطرف مردم را ندارن تاسف بارترازآن تلاش درجهت حذف مدیران پرتلاش بادلایل واهی مانندعدم همراهی بانماینده یاعدم به کارگیری نیروهایشان است ای کاش کمی هم به منافع اکثریت مردم فکرمی کردند نه منافع چندنفرمعلوم الحال که حتی قرابتی بادولت هم ندارندکه بتونن براشون کاری کنند.یادبعضی نمایندگان اسبق بخیرکه چهره ملی ایلامی هابودند ومایه افتخار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار