معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام تاکید کرد: چشم انداز توسعه این استان با توجه به وجود مرز بین المللی مهران بسیار روشن است.
کد خبر: ۳۰۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷ 05 October 2016
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام تاکید کرد: چشم انداز توسعه این استان با توجه به وجود مرز بین المللی مهران بسیار روشن است.
 
به گزارش تابناک ایلام،حشمت الله عسگری در نشست بررسی وضعیت منطقه ویژه اقتصادی مهران اظهار داشت: مدیریت ارشد استان برنامه ریزی گسترده ای را برای توسعه نقاط مرزی و بهویژه مرز بین المللی مهران در دست اجرا دارند چراکه معتقدیم ایلام با توجه به دارا بودن مرز ۴۳۰ کیلومتری با کشور عراق دارای ظرفیت و استعداد بالایی برای توسعه است.

وی افزود: بدون شک ناامنی های موجود در عراق بزودی به پایان خواهد رسید و این کشور برای احداث دوباره زیرساخت های خود نیازمند مشارکت سایر کشورهاست و در این میان ایران اسلامی با توجه به توانایی شرکت های و مهندسان کشورمان در رشته های مختلف فنی می توانند مشارکت بسیار فعالی داشته باشند و بسیاری از پروژه های این کشور را اجرا کنند.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: تردد میلیونی زائران عتبات عالیات بویژه در ایام اربعین حسینی نیز لزوم توجه به جانمایی زیرساخت ها بویژه از نظر ارتباطی را در مسیرهای منتهی به مهران دوچندان می کند و به هر میزان در این زمینه هزینه کنیم، نوعی سرمایه گذاری است چراکه زمینه رونق فضای کسب و کار و تولید را در استان فراهم می کند.

عسگری ادامه داد: ذخائر عظیم نفت و گاز نیز از دیگر ظرفیت های استان و به ویژه شهرستان مرزی مهران است و طرح احداث مجتمع های تولیدی این حوزه نیز در همین راستا در دستور کار قرار دارد که با بهره برداری از آنها ضمن اشتغالزایی می توان محصولات تولیدی را از مرز مهران به سایر کشورها صادر کرد.

وی اضافه کرد: وجود این مزیت ها آینده بسیار روشنی را برای استان و به ویژه شهرستان مهران در ۱۰ سال آینده ترسیم می کند و اگر بتوانیم مشوق های لازم برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی را در این منطقه ایجاد کنیم، سرعت توسعه استان شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی با اشاره به تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مهران گفت: این منطقه یک فرصت مناسب برای حضور سرمایه گذاران و ایجاد طرح های بزرگ اشتغالزا است که امیدواریم بتوان از آن بهترین استفاده را در راستای توسعه استان برداریم.

عسگری یادآور شد: مناطق ویژه به دلیل جاذبه ای که از نظر معافیت های گمرکی و بازرگانی دارند، بیشتر از شهرک ها مورد استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار می گیرند که باید از این ظرفیت ویژه برای توسعه استان ایلام استفاده شود.

وی اظهار کرد: جانمایی زیرساخت هایی همچون تامین آب، برق، گاز و مخابرات در منطقه ویژه بر عهده دولت است که فعالیت هایی در این زمینه صورت گرفته ولی مابقی نیازها در داخل مجموعه باید توسط بخش خصوصی ایجاد شود.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: هم اکنون روند اجرایی منطقه ویژه توسط سازمان همیاری شهرداری ها انجام می شود و بر اساس برآورد ها تکمیل زیرساخت های منطقه نیازمند چهار هزار میلیارد ریال اعتبار است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار