خطیب جمعه ایلام؛
امام جمعه ایلام گفت:پیام عاشورای حسینی مبارزه مستمر با ستمگران و ظالمان بود.
کد خبر: ۳۱۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 14 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرایلام اظهار کرد: پیام عاشورای حسینی مبارزه مستمر با ستمگران و ظالمان بوده که امروز در رژیم آمریکا و صهیونیسم بین المللی تجلی یافته و تفکر عاشورایی، مذاکره با دشمنان کینه توز را بزرگترین خطر برای انقلاب اسلامی که برآیندی از قیام خونین کربلاست، می داند.
 
وی گفت: مبارزه با آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود خون بهای سرور و سالار آزادگان حضرت سید الشهدا(ع) است، زنده نگهداشتن حماسه عاشورا، ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویی، تهدیدها و تحریم های دشمن است، بنابراین اندیشه مذاکره با دشمنی مثل آمریکا یکی از مؤلفه های نفوذ سیاسی رژیم آمریکاست.
 
وی عنوان کرد: پیام عاشورا در زیارت عاشورا که عهدنامه شیعیان است، قرار دارد؛ پیامی عام بوده که خطاب به همه انسان ها در همه سرزمین ها و همه دوران ها است تا کسی به بهانه کمی عده و عده در برابر ستمگران و نظام سلطه زانو نزند.
 
امام جمعه ایلام اضافه کرد: شعار «هیهات منا الذله» فقط شعار روز عاشورای سال 61 هجری نیست، بلکه عاشورا و قیام حسینی مشعل فروزانی از درخشان ترین حادثه تاریخ بشریت است که تا ابد فرا راه انسان ها نورافشانی می کند.
 
وی افزود: عاشورا همواره اخطار می کند نباید برای رسیدن به اهداف مادی، اقتصادی و دادن امتیازات به دشمن از امام و رهبر برحق دور شویم و فاصله بگیریم و از ابرقدرت ها امان نامه بگیریم و تحت ولایت یزیدیان زمان آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی و آل سعود قرار بگیریم؛ این نوع زندگی توأم با ذلت است؛ گرچه منافع و وعده و وعیدهایی هم داشته باشد.
 
لطفی تصریح کرد: قرآن صریحاً فرمان می دهد و هشدار می دهد «ولا تزکنو الی الذین فتمسکم النار»، رکن اصلی عزت طلبی ملت قهرمان ایران در برابر قدرت آمریکا ستون خیمه انقلاب و آرمان های مقدس امام و رهبری و شهیدان که با الهام گیری از فرهنگ قرآنی و فرهنگ تشیع است.
 
امام جمعه ایلام گفت: باید هر روز با قرائت زیارت عاشورا و هر صبح و شام و تکرار آن در مناقشات، معاملات سیاسی، مذاکرات هسته ای و روابط سیاسی پیام اصلی عاشورا فراموش نشود و در عمل کارگزاران انحراف پدید نیاید، چراکه پیام عاشورا تبری از اردوگاه یزیدیان زمان است.
 
وی با اشاره به جنایت دشمنان اسلام در صنعا تبیین کرد: اوج رسوایی رژیم آل سعود و حامیان جنایتکار او سازمان های به اصطلاح حقوق بشری نسل کشی رژیم کودک کش آل سعود تکمیل کننده جنایات های مکرر در طول دو قرن اخیر و کشورهای اسلامی در منطقه است.
 
امام جمعه ایلام اضافه کرد: جنایت هولناک کشتار مردم مظلوم یمن توسط رژیم آل سعود محصول توطئه مشترک رژیم صهیونیستی، آمریکا و رژیم سعودی است، قتل عام عزاداران حسینی در پایتخت یمن صنعا توسط رژیم سفاک سعودی برای جبران شکست های و ناکامی این رژیم در صحنه بین المللی و حاکمیت نامشروع آن است.
 
لطفی تشریح کرد: این نسل کشی در امتداد جنایات زنجیره کاخ سفید در افغانستان، عراق، لبنان، فلسطین، سوریه، لیبی و بحرین در سال های اخیر است، اما جنایت اخیر ابعاد گسترده و شرم آورتر از جنایات های گذشته دارد و حمله وحشیانه و شبانه به مردم یمن استفاده از تسلیحات و هواپیماها و بمب های آمریکایی ، انگلیسی و کشتار فجیع مردمی حاکی از خوی درندگی در خونریزی این خاندان است.
 
امام جمعه ایلام همچنین گفت: عاشورای 88 اوج هتاکی سران فتنه و فتنه گران و لکه ننگی است که ملت عاشورایی ایران هرگز آن را فراموش نخواهند کرد، اوج بی شرمی فتنه گران در روز عاشورا خود را نشان داد
 
وی افزود: سران فتنه و حامیان آنها اعتقادی به اسلام، انقلاب و ارزش های دینی مردم و امام حسین (ع) ندارند و مشکل اساسی آنان با امام حسین(ع) و فرهنگ پویایی عاشورا است، بنابراین حرمت شکنی فتنه گران در روز عاشورای 88 اوج خیانت سران فتنه است.

امام جمعه ایلام گفت: اوج بی شرمی فتنه گران در عاشورای 88 رقم خورد، اما خنثی شد؛ فتنه یزیدیان زمان با بصیرت ملت عاشورایی تهران با حضور میلیون ها انسان وفادار به امام، رهبری، انقلاب و عاشق عاشورای حسینی در حماسه 9 دی رقم خورد و طومار هشت ماهه فتنه 88 با شور و شعور انقلابی مردم انقلابی ایران در 9 دی به پایان رسید.
 
امام جمعه ایلام اضافه کرد: البته در داخل کشور برخی خواص حامی اصلی فتنه 88 بودند و برخی نیز درصدد تطهیر چهره های نفاق و ارکان فتنه 88 هستند.
 
امام جمعه ایلام همچنین به 26 مهر روز تربیت بدنی و ورزش اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) فرموده اند که خوشبخت کسی است که اسلام را پذیرفته و به قدر معاش درآید و قوای بدنش نیرومند است، ورزش کارآمدترین عامل سلامت روح و جسم جامعه است؛ اگر آحاد جامعه ورزش را به عنوان برنامه فرهنگی در زندگانی خود لحاظ کنند، قطعاً بیماری های صعب العلاج بدنی و هم روحی را نخواهند داشت.

وی توضیح داد: جوانان کشور عزیزمان ایران با حفظ ارزش های انقلاب اسلامی افتخارات فراوان را برای کشور به ارمغان آوردند، جوانان عزیز ایلامی در عرصه های مختلف ورزشی هم در داخل کشور و هم در خارج کشور حضور مقتدرانه داشته اند.
 
خطیب جمعه ایلام همچنین با تقدیر از حضور پرشور و حماسی در ایام محرم خصوصاً روزهای تاسوعا و عاشورا که بدون حواشی یاد و خاطره و سرور سالار شهیدان و اصحاب باوفای آن حضرت گرامی داشتند، گفت: ان شاالله مردم عزیز کشورمان ایران با الهام گیری از مکتب حیات بخش نهضت خونین حسینی راه سعادت و خوشوقتی خود را بشناسند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار