مجری طرح بزرگ جاده ای تونل کبیرکوه مشکل اصلی پیمانکاران هر 2 سمت کبیرکوه را نبود بودجه عنوان کرد و گفت: در صورت تامین به موقع اعتبارهای مورد نیاز، عملیات حفاری این طرح بزرگ تا 14 ماه آینده به پایان می رسد.
کد خبر: ۳۱۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 16 October 2016

 مجری طرح تونل کبیرکوه گفت: این تونل بعد از تونل اتوبان تهران - شمال، طولانی ترین تونل جاده ای در دست ساخت کشور است.


به گزارش تابناک  ایلام ؛موسی عزیزی روز یکشنبه اظهار کرد: این تونل با چهار هزار و 800 متر طول، 14 متر عرض و 8/8 متر ارتفاع بعد از تونل در حال احداث اتوبان تهران- شمال با 6.2 کیلومتر، دومین تونل بزرگ جاده ای کشور است.

وی افزود: تونل کبیرکوه با احتساب جاده های دسترسی 2 طرف ( آبدانان و دره شهر) دارای 17.2 کیلومتر طول است که در صورت بهره برداری ضمن روانسازی بار ترافیکی مسیر ترانزیتی غرب و شمال غرب به جنوب کشور ، زمینه رونق اقتصادی و توسعه پایدار استان ایلام را نیز مهیا می کند.


مجری تونل بزرگ کبیرکوه ادامه داد: شیب جاده های ورودی هر 2 سمت دره شهر و آبدانان 6 درصد و داخل تونل اصلی 2 درصد به سمت شهرستان آبدانان است، تونل کبیرکوه دارای پارکینک مورد نیاز، اماکن اضطراری، تهویه هوا و روشنایی بر اساس استانداردهای فنی و جهانی است.

عزیزی از پیشرفت فیزیکی 95 درصدی ابنیه فنی و عملیات خاکبرداری جاده های دسترسی تونل خبر داد و تاکید کرد: عملیات پوشش لاینینگ دائمی تونل با بتن مسلح و کف برداری 2 هزار و 300 متر از بدنه اصلی تونل با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی در دست انجام است.

کلنگ احداث جاده های دسترسی سال 89 با حضور وزیر راه وقت و عملیات حفاری بدنه اصلی تونل کبیرکوه نیز سال 92 آغاز شد و تاکنون 700 میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار