کد خبر: ۳۱۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 17 October 2016
مدیر زراعت جهاد کشاورزی ایلام گفت: ایلام در رتبه ششم تولید محصول دانه روغنی کلزا در کشور قرار دارد.

به گزارش تابناک ایلام ؛ حشمت زرین جوب  اظهار داشت: با توجه به سیاست های کلان کشور و نیاز شدید تامین روغن مصرفی توسعه کشت کلزا در استان ایلام در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با آغاز فصل کاشت ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دهلران به زیر کشت کلزا رفته است و در مجموع امسال پنج هزار هکتار از اراضی زراعی این استان به کشت این دانه روغنی اختصاص یافته است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد: شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و مهران بالاترین سطح زیر کشت کلزا را دارند و متولی خرید این محصول شرکت توسعه کشت دانه روغنی است

وی افزود: همچنین یکی دیگر از فواید کشت دانه کلزا بهره مندی زنبورداران از این مزارع است به گونه ای که در هر یک هکتار از اراضی کشت شده کلزا تا پنج کندوی زنبورعسل می توانند از شهد گل های این مزارع استفاده کنند.

زرین جوب افزود: در صورت مساعد بودن شرایط جوی و آب و هوایی در سال زراعی جاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا در استان برداشت شود.

وی اضافه کرد: ۲۵ میلیون ریال تسهیلات به ازای هر هکتار با نرخ سود ۱۲ درصد به کشاورزان برای تولید کلزا پرداخت شده و همچنین برای سهولت در امر کاشت بذر دستگاه کارنده با پرداخت ۵۰ درصد یارانه از سوی دولت و ۵۰ درصد پرداخت تسهیلات با سود بانکی ۱۲ درصد به کلزاکاران در اختیار کشاروزان قرار گرفته است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار