رییس اداره بهزیستی شهرستان بدره گفت : 225 سالمند در شهرستان بدره اکنون زیر پوشش بهزیستی قرار دارند که از سبد کمکی گوناگون بهره مند می شوند.
کد خبر: ۳۱۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲ 18 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ حسین نورعلیوند روز سه شنبه اظهار کرد: پرداخت مستمری نقدی، خدمات درمانی، کمک در تهیه وسایل کمک توانبخشی و ارائه مشاوره های روانشناختی و پزشکی به سالمندان تحت حمایت این نهاد ارائه می شود.

نورعلیوند با اشاره به اینکه سالمند در اصطلاح به کسی گفته می شود که دوران کار و فعالیت خود را سپری کرده و بازنشسته شده است گفت: نگاه بدون تبعیض به سالمندان باید در جامعه نهادینه شود و این موضوع نیازمند نگرشی جدید و مثبت به این قشر از جامعه است که باید ناظر بر رفع بعضی از تبعیض ها، نگرش ها و ذهنیت های نادرست درباره آنان باشد.

وی گفت ادامه داد: سامانه ثبت اطلاعات سالمندان به منظور شناسایی کامل این قشر و حمایت و برنامه ریزی برای آنان در بهزیستی ایجاد شده است.

رییس اداره بهزیستی بدره گفت: درکشور ما با توجه با تاکید دین مبین اسلام وسفارش ائمه معصومین، تکریم سالمندان و حفظ شان و منزلت این سرمایه های عظیم اجتماعی بیشتر نمود می یابد و با توجه به اینکه درصد جمعیت سالمند در کشورمان از 1.7 درصد فعلی رو به رشد بوده و پیش بینی می شود تا حدود 2.5 درصد برسد برنامه ریزی لازم برای آینده آنان اهمیت دوچندان پیدا می کند.

شهر بدره مرکز شهرستان در 87 کیلومتری ایلام مرکز استان واقع شده است که درتیر ماه سال1392 درتقسیمات کشوری به شهرستان ارتقا یافت./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار