ساعات پایانی روز گذشته نگهبان پارکینگ ماشین آلات شهرداری ایلام در اقدامی عجیب تعدادی از ماشین آلات سنگین را به اتش کشید وبا این اقدام خسارت چند میلیارد تومانی را به شهرداری ایلام تحمیل کرد
کد خبر: ۳۱۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 18 October 2016
تابناک ایلام::ساعات پایانی روز گذشته در اتفاقی عجیب ،نگهبان پارکینگ ماشین آلات سنگین شهرداری ایلام براثر اختلاف با مدیر خود در اقدامی تلافی جویانه چندین دستگاه از ماشین آلات شهرداری را به آتش کشید ،شدت غضب این فرد به اندازه ای بود که در لحظات ابتدایی از حضور ماشینهای آتش نشانی جهت  خاموش کردن ماشین آلات شعله ور ممانعت به عمل آورد.
 
اگر به ظاهر قضیه بدون واکاوی ریشه ها وچرایی های وقوع این حادثه تلخ بنگریم می توان این اتفاق را در زمره دهها وشاید صدها حادثه ای قرار داد که در سطح استان وکشور به نزاعها وحتی جرح وقتلهایی نیز منجر می شود ودر نهایت با  پرداخت خسارات وارده توسط مجرم یا گذشت شاکی ماجرا فیصله می یابد.
 
اما اگر با دید کارشناسانه به حادثه نگریسته شود این ماجرا از چند زاویه مورد بررسی وواکاوی قرار گیرد ،اول چرایی وقوع این حادثه از حیث اینکه چه عواملی در تحریک عامل رقم خوردن این حادثه دخیل بوده اند ،دوم وضعیت روحی وروانی عامل وقوع این آتش سوزی سوم چرایی ونحوه گزینش و بکارگیری این نیروها وچهارم  بازخوردهای وقوع این حادثه در جامعه وصنوف مختلف کارگری وحتی کارمندی است که حتی با جبران خسارت مادی قابل ترمیم نخواهد بود.
 
در لحظات ابتدایی مصاحبه خبرنگار تابناک با یکی از اعضای شورای شهر ایلام چنین اظهار نظرشد:"این نیروی شهرداری که سابقه مصرف قرص های اعصاب و روان را دارد ،از ظهر امروزتهدید به آتش زدن اموال شهرداری نموده ولی متاسفانه مسئول مستقیم ایشان این موضوع را جدی نگرفته است .علت نارضایتی این نیروی شهرداری عدم موافقت با تقاضای 2ساعت مرخصی روزانه ی وی بوده است."
 
حسن زاده ادامه داد:"متاسفانه راس مدیریت حراست شهرداری از به کار گیری نیروهای ناتوان و عدم ساماندهی نیرو های حراست ،علت اصلی رخداد این اتفاق می باشد ."
 
در نگاهی گذرا به اظهارات رییس سابق وعضو فعلی شورای شهرایلام می توان تاحدودی به زوایای پنهان چرایی وقوع این حادثه تلخ ومیزان نقش مستقیم وغیرمستقیم  برخی از عوامل دخیل در وقوع آن دست یافته  واز سویی چندین سوال نیز به ذهن متبادر می شود که امیداست  مسئولین شهرداری وشورای شهر ایلام جهت اقناع افکار عمومی بعنوان متضررین اصلی این حادثه پاسخ لازم داشته باشند .
 
اول اینکه چرا در حین گزینش افراد حتی نیروهای خدماتی ،حداقلهای گزینش افراد باید فدای  رابطه بازی وفامیل گزینی شود ؟در صورتیکه طبق گفته عضو شورای شهر این فرد دارای سابقه مشکلات روحی وروانی است چرا بایدچنین فردی با این مشکلات حاد روحی وروانی به استخدام  شهرداری درآید ؟
 
دوم اینکه اگر این فرد دارای مشکل حاد روانی است چرا براساس قانون کار با وی رفتار نشده و مقدمات از کارافتادگی او فراهم نشده است ؟با توجه به مفاد بند 13 ماده  2 قانون تامين اجتماعي اگر افرادی از حیث جسمانی وروانی توان ادامه کار از آنها سلب شود، بایستی به کمیسیون پزشکی معرفی تا مقدمات از کارافتادگی آنها فراهم شود .حال نمیدانیم چرا مدیر مستقیم این نگهبان با علم به مشکلات روانی این فرد تاکنون دراین راستا اقدامی به عمل نیاورده است؟
 
سوم اینکه مسئول مستقیم این فرد در زمینه عدم اعطای مرخصی به فردی که از مشکلات روانی برخوردار است ،باعلم به مشکلات روحی وروانی وی بجای همراهی وتعامل با ایشان، با لجبازی زمینه تحریک روحی این فرد را فراهم آورده است که حقیقتا نقش این موضوع در وقوع حادثه نبایستی هرگز نادیده گرفته شود.
 
به هرحال سوء مدیریتها در نحوه برخورد با موارد اینچینی، حادثه ای بزرگ را رقم زده است که جبران مادی ومعنوی آن براحتی امکانپذیر نیست ،اگرچه این فرد توسط نیروی انتظامی دستگیرشده ودیر یا زود دستگاه قضایی حکم محکومیت ایشان به جبران خسارات وارده را صادر خواهد کرد وقطعا با توجه به شرایط مالی این فرد جبران میلیاردی خسارات وارده امکانپذیر نخواهد بود ولاجرم ایشان بایستی سالها در زندان باقی بمانند. اما آیا با زندانی شدن این فرد خسارات میلیاردی وارده به اموال بیت المال وشهروندان ایلامی جبران خواهد شد؟
 
بی گمان تبعات این حادثه ناگوار به خسارات مادی ختم نخواهد شد ،اگر متوجه شده باشید اولین بازخورد این حادثه در معرفی چرایی وقوع آن "عدم پرداخت حقوق " عنوان شد که متعاقبا توسط مسئولین شورای شهر وشهرداری تکذیب شد، اما به هرحال این موضوع می تواند تلنگری به کارکنان شهرداری وشورای شهر باشد که درحال حاضر جمع 60نفره ای از کارگران خدماتی فاقد قرارداد را صرفا از طریق رابطه بازی به بدنه شهرداری وارد کرده اند که برخی ازآنان حتی 6ماه است که حقوق دریافت نکرده اند.
 
بایدپذیرفت با توجه به وضعیت مالی شهرداری ایلام جبران این خسارت وتبعات ناشی از دست رفتن ماشین آلاتی که تماما در عمران شهری نقش آفرینی می نمودند بسیار سخت خواهد بود واین موضوع می تواند بعنوان چالشی مهم در سرراه مدیریت جدید شهری قرار گیرد ومتضرر واقعی این حوادث فقط شهروندان ایلامی خواهند بود وبس .
 
انتظار می رود دستگاههای قضایی ونظارتی با مدنظر قرار دادن موارد فوق در بررسی چرایی وقوع این حادثه؛ تمامی دستهای پنهان که عمدتا از سوء مدیریتها نشات گرفته اند را دراین آتش سوزی دخیل بدانند وبا اهمال کنندگان وسوءاستفاده کنندگان از پست ومقام که زمینه بکارگیری نیروهای مشکل دار در بدنه شهرداری را فراهم آورده اند برخورد جدی بعمل آورده تا بعنوان یک عبرت از وقوع چنین حوادثی درآینده جلوگیری به عمل آید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
پیگیری شود مشخص میشه که مقصر اصلی کی بوده ...بخدا مردم تقصیر ندارن از دست بعضی از مدیران و کارمندان عقده ای تازه به دوران رسیده که واقعا اعصاب مردم رو به بازی گرفتن ....
تقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
اگر بعضی از مسئولین ومدیران کار بلد بودند مردم گرفتار نمی شدند مثلا در اداره دارایی در شمال نیز فردی اداره دارایی را گویا آتش زده وخود نیز خودکشی کرده است
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
عوامل شهرداری ایلام که حق رو نا حق کردن به کنار.خداکندعوامل قضایی هم حق رو نا حق نکنن.وبا رابطه هایی که شهردار فامیل فلان بازپرسه جریان پرونده رو منحرف نکنن.کاملا مشخصه ناتوانی این فردی که این عامل روانجام داده در برابرظلم بعضی از مسعولان شهرداری.این فرد حق خودشو خواسته چیز زیادی نیست.اونتونست حق خودشو بگیره.ولی بعضی ها حق این همه خسارت رو حتی با اعدام این شخص میگیرن.هه.واقعا متاسفم....
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
متاسفانه بیشتر روساي شهرداری اصلا وجدان ندارن چند وقت پیش از من امتحان رانندگی گرفتند.با ماشینی که گیربکس خراب بود و ردم کردن.......را به خدا واگذار کردم.چون عمداً ميخواستند ردم کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار