مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت:روند بیکاری جامعه ایثارگران ایلام صعودی است،و شمار بیکاران جامعه ایثارگری استان تا پارسال چهارهزار نفر بود که امسال تاکنون به پنج هزار نفر افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۱۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 18 October 2016
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با گلایه از همکاری نکردن برخی شرکت های این استان در جذب و اشتغال جامعه ایثارگران گفت: اکنون پنج هزار نفر از جامعه هدف این نهاد بیکارهستند.


به گزارش تابناک ایلام
؛ سلیمان رستمیان روز سه شنبه  اظهار کرد: این افراد شامل فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان و همچنین تعدادی نیز از جانبازان این استان هستند.

وی بیان کرد: بیشترین مراجعان به این اداره کل را این افراد جویای کار تشکیل داده و تمام تلاش این بنیاد رفع مشکلات آنهاست.

رستمیان با گلایه از همکاری نکردن شرکت های پتروشیمی، گاز، پالایشگاه گاز و شرکت های مستقر در مهران در جذب جامعه ایثارگران بیکار این نهاد افزود: با وجود مذاکره های گوناگون که با این شرکت ها انجام گرفته ولی متاسفانه از ظرفیت ایثارگران برای به کارگیری در آنها استفاده نمی شود.

مدیرکل بنیاد شهید ایلام گفت: این در حالی است که ظرفیت این شرکت ها برای جذب و استخدام بالا است و همکاری این شرکت ها می تواند بخش مهمی از مشکل بیکاری جامعه ایثارگران استان را رفع کند.

وی اظهار کرد: خانواده های شهدا و مجموع جامعه ایثارگری این استان بر خلاف تفکر مردم با مشکل بیکاری به طور جدی مواجه بوده و این معضل به عمده ترین چالش بنیاد شهید ایلام تبدیل شده است.

رستمیان افزود: چنانچه قانون 25 درصدی سهم استخدام ایثارگران در دستگاه های اجرایی رعایت می شد تاکنون بخش زیادی از مشکلات این افراد رفع شده بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام از همه دستگاه های اجرایی خصوصی و دولتی استان خواست با مشارکت مناسب زمینه رفع مشکل بیکاری جامعه ایثارگری استان را فراهم کنند.

استان ایلام در دو ران هشت سال دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید، 11هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام کرده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار