فرمانده انتظامی استان ایلام: فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه 96 گیت برای کنترل مدارک و خروج زائران از مرز، تعبیه شده است، گفت: میزان تردد زائران از مرز بین المللی مهران دهه اول محرم امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، حدود 26 درصد افزایش یافته است
کد خبر: ۳۱۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 18 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ سردار نورعلی یاری، با بیان اینکه در دهه اول محرم سال جاری 94 هزار و 949 زائر از مرز مهران تردد داشته اند، افزود: این آمار در مدت مشابه سال قبل 74 هزار و 912 نفر بوده است.

وی با اعلام اینکه مجموعه انتظامی استان همپای دیگر نهادها و دستگاه های خدمتگزار، برای میزبانی از زائران عتبات عالیات آمادگی کامل دارد، اظهار کرد: نیروی انتظامی، امسال تمام امکانات و زمینه های خدمتگزاری را برای برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره عظیم اربعین، فراهم ساخته است.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه تعداد 96 گیت برای کنترل مدارک و خروج زائران از مرز، تعبیه شده است ، گفت: این گیت ها به تناسب جمعیت، فعال می شوند.

فرمانده انتظامی ایلام با اشاره به اینکه در دهه اول محرم امسال از خروج تعدادی از کسانیکه فاقد گذرنامه، ویزا و مدارک معتبر برای عبور از مرز بوده اند، جلوگیری شد، تاکید کرد: خروج زائران از مرز فقط با گذرنامه و ویزای معتبر صورت می گیرد و از خروج افراد فاقد مدارک و مستندات قانونی، جلوگیری می شود.

سردار یاری افزود: افراد بایستی از به همراه داشتن گذرنامه و ویزای دیگران برای خروج از مرز خودداری کنند چرا که صاحبان این مدارک باید حضور داشته باشند و با مدارک و مستندات دیگران نمی توان از مرز خارج شد.

وی با اشاره به اینکه در صورت مشاهده گذرنامه و ویزای افراد غایب، اصل مدارک آنان ضبط و از خروج فرد یا افراد حامل این مدارک از مرز نیز جلوگیری می شود و متخلف یا متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: در پایانه مرزی مهران هیچ گونه اقدامی در خصوص صدور ویزا و گذرنامه صورت نمی گیرد و زائران بایستی از مبادی مربوطه و اعلام شده، گذرنامه و روادید معتبر خود را اخذ کنند و سپس روانه این مرز بین المللی شوند.

فرمانده انتظامی استان ایلام مرز بین المللی مهران را امن ترین و نزدیک ترین مرز زمینی کشور برای سفر به عتبات عالیات ارزیابی و تأکید کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات و خدمات مطلوبی در حوزه های زیرساختی این مرز به انجام رسیده است.


** افزایش 60 درصدی تردد در جاده های منتهی به مهران در تاسوعا و عاشورای حسینی

رئیس پلیس راه ایلام از افزایش 60 درصدی تردد خودروها در ایام تاسوعا و عاشورا در جاده های استان بخصوص محور ایلام -مهران نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ محسن ناصری ، در مورد تردد زائران ایام تاسوعا و عاشورای حسینی جاده های استان اظهار کرد: با توجه آمارها تردد زائران در جاده های استان بخصوص محور ایلام به پایانه مرزی مهران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در ایام تاسوعا و عاشورا 60 درصد افزایش پیداکرده است.

وی بابیان اینکه در این ایام با استقرار 28 گشت محسوس و نامحسوس پلیس راه در جاده های استان با قاطعیت با تخلفات برخورد کردیم و نتیجه برخوردها رخ ندادن تصادف بود، افزود: در ایام تاسوعا و عاشورا هیچ گونه تصادف فوتی و جرحی در سطح جاده های استان رخ نداد.

ناصری تاکید کرد: از این به بعد هرچه به اربعین نزدیک تر می شویم تردد در جاده های استان بخصوص مرز مهران بیشتر و بیشتر می شود بنابراین از زائران درخواست داریم با صبر و حوصله رانندگی کنند و از هرگونه شتاب و عجله پرهیز کنند تا سفر سالم و بدون حادثه داشته باشند.

وی گفت: تردد اتوبوس ها در جاده های استان بخصوص به سمت پایانه مرزی مهران در این ایام افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه استان با تأکید بر اینکه جاده های استان بخصوص محور ایلام - مهران در جاده های در حال انجام عملیات عمرانی و دارای اختلاف شانه جاده است، یادآور شد: سرعت مطمئنه و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تضمین کننده سفری سالم و بدون حادثه برای زائران است.

ناصری با اشاره به اینکه با افزایش حجم تردد در جاده های استان گشت های پلیس راه افزایش پیدا می کند و بدون تعارف با تخلفات حادثه ساز برخورد قانونی می شود، افزود: به صورت شبانه -روزی جاده های استان تحت کنترل قرار دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار