در سال 95 و تنها در 6 ماه 60 نیروی سفارشی در شهرداری ایلام بکارگیری شده اند.این نیروها در حال حاضر مشغول فعالیت در شهرداری بوده و هر کدام بین 3 تا 7 ماه حقوق خود را از شهرداری طلب دارند.
کد خبر: ۳۱۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰ 19 October 2016
تابناک ایلام ::شهرداری ایلام در سالهای 94 و 95 چندان روزگار خوشی را به چشم خود ندیده و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته است.
از سیل ویرانگر پائیز 94 و مشارکت در مهار آتش در جنگلهای بلوط گرفته تا استیضاح سه مرحله ای شهردار اسبق ایلام و در نهایت چالش جدی انتخاب شهردار جدید تقریبا فرصتی را برای خدمت رسانی شهرداری ایلام باقی نگذاشت.
روز گذشته هم فوران هیجانات درونی یک نیروی خدماتی آتش سوزی مهیبی را به بار آورد و شهرداری را متحمل خسارت 20 میلیاردی کرد.
هرچند بررسی های به عمل آمده نشان داد که ریشه ی اصلی این اتفاق ضعف مفرط مدیر حراست در بکارگیری افراد ناتوان بوده است، ولی به هر حال این خسارت وارد آمده و سه دستگاه ماشین راهسازی  شهرداری نابود شد.
ولی امروز و فردا شهرداری ایلام با چالشی جدی تر و خسارت بار تر از آتش سوزی مواجه است.
در سال 95 و تنها در 6 ماه 60 نیروی سفارشی در شهرداری ایلام بکارگیری شده اند.این نیروها در حال حاضر مشغول فعالیت در شهرداری بوده و هر کدام بین 3 تا 7 ماه حقوق خود را از شهرداری طلب دارند.
با یک ضرب و جمع ساده متوجه می شویم که بار هزینه ای که این استخدام های غیرقانونی بر گرده ی شهرداری گذاشته است به مراتب بیشتر از خسارت آتش سوزی روز گذشته است.
این افراد هنوز هیچگونه قراردادی با شهرداری ایلام نداشته و شورای شهر و سرپرست شهرداری توپ بستن قرارداد را به زمین شهردار آینده ایلام انداخته اند.
شهردار آینده ایلام بدینوسیله در برابر یک چالش بسیار جدی ناخواسته قرار گرفته است.
یا باید به بستن قرارداد با این نیروها و تحمیل بار مالی سنگین بر شهرداری تن داده و خود را در برابر اعتراضات افکار عمومی و رسانه ها و توبیخ از طرف نهادهای نظارتی قرار دهد ، و یا با اخراج این نیروهای بدون قرارداد هجمه ی تهنت و افترا را در خصوص اخراج نیروها به جان بخرد.
منت محمدی روزگار سختی را در این خصوص پیش رو دارد. عاقلانه ترین  و منطقی ترین راه برای حل این مشکل تصویب یک مصوبه در شورای شهر و ملزم کردن شهرداری به اخراج این نیروهای غیر قانونی است.
این نیروها بدون شک از آسمان به زمین نیامده و یحتمل هرکدام از آنها با سفارش و پشتیبانی فردی خاص به شهرداری وارد شده اند.
در اینکه این استخدامها غیرقانونی است هیچ شکی به وجود ندارد.چرا که طبق قانون استخدام شهرداری ها باید از طریق آزمون صورت پذیرد . ولی هیچکدام از این 60 نفر جذب آزمونی نشده اند.
کسانی که پشت پرده ی این استخدام غیرقانونی قرار دارند (ما به خوبی نام و نشان آنها را میدانیم) باید هرچه سریعتر این مشکل را برطرف نمایند.در غیر اینصورت از طریق همین رسانه نام آنها و نام فرد استخدام شده به وسیله آنها را برای مردم شفاف سازی خواهیم کرد.
شهرداری ایلام بدون احتساب این افراد هم نیروی مازاد فراوان داشته و بودجه زیادی را از بابت پرداخت حقوق به افراد بی استفاده مفید هدر می دهد.
نوک پیکان هجمه ها در این خصوص متوجه بعضی ازاعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری ومدیران اسبق شهرداری  می باشد.این عزیزان باید هرچه سریعتر شفاف سازی لازم را انجام داده و با یک مصوبه قانونی این مشکل را برطرف نمایند.
شک نداشته باشید که ما به عنوان اصحاب رسانه بر سر منافع مردم کمترین تعارفی با هیچ احدی نداشته و در صورت لزوم شفاف سازی مناسب را انجام خواهیم داد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
بله دیگه استیضاح وعوض کردن شهردارو...فرصتهایی است که اعضامحترم شورا برای این جورکارهافراهم میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
بازهم درود برشما که چشم وگوش وصدای مردمید.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
درود بر تابناک.این شصت نفر نیروی بدون مجوز توسط شورا وبعضی مدیران سفارش شده و سربرست هم تعدادی سهمیه داشته شگرد کار اینه این افراد بدور از چشم سایر کارکنان شهرداری فعالیت وبعد از مدتی که ایجاد تعهد کردنند قراردادی میشوند. اخرهای شورا وشهرداری است وفردا دوباره التماس رای دارند .
م از شهرداری ایلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
یعنی تمام ادارات تمام نیروهاشون از طریق آزمون جذب شدن ؟؟؟؟؟؟؟ کاش همه چیز اینجوری رسانه ای می شد ... حالا که نوبت به تعدادی بدبخت بیچاره افتاده رگ غیرت رسانه باد کرده و میگه باید اخراج بشن...
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
م از شهرداری فکر کنم خودت هم جز این افراد باشی که غیرقانونی جذب شدن ولی بدان که جذب غیرقانونی در واقع مدیون شدن و حق الناس را به همراه دارد
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
ممنون از اقای محمدی و اسدی دو فعال رسانه ای که یک مشی متفاوت در کار رسانه ای رو در پیش گرفتند.
به شفاف سازی خود ادامه دهید که افکار عمومی همراه شما خواهد بود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
اینها از طریق سفارش اقایان بکار گیری شده اند بس نه فقیرند ونه بیچاره فقیر ها الان دارند دستفروشی میکنند چون کسی را ندارند
م از شهرداری ایلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
جناب آقا یا خانوم شهروند بنده از طریق آزمون سال قبل آتش نشانی جذب شدم و خبر دارم اینها همون کسانی هستند که وقتی شما در خواب ناز هستید آشغالهای شما رو جمع میکنند همون زخمتکشانی که اکثراً در معرض انواع بیماریها هستند یا همون کسانی هستند که جلوی آفتاب داغ تابستان مشغول آبیاری چمن و درختان هستند ... شما اگه دنبال حق الناس میگردی برو تو شرکت نفت ، بانکها ، پتروشیمی ایلام ، پالایشگاه گاز و... ببین چند نفر از افرادش از طریق آزمون جذب شدن؟؟؟؟؟؟؟
م از شهرداری ایلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
تا حالا کجا دیدین که برای آبیاری چمن یا جمع کردن آشغال از طریق آزمون نیرو بگیرن؟؟؟ تو شهرداری تهران این کارها رو به اتباع افغانی میدن . نکنه اونها هم از طریق آقایان بالادستی سفارش شدن ؟؟؟؟؟؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
هدف ازاین بحث کارگران خدماتی نیست منظور کارمندان است کار گر خدماتی از طریق شرکتها بکار گیری میشوند نه شهرداری .چرا خودت با یک افغانی مقایسه میکنی
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
شما خبر نداری بیش از 90 درصد نیروهای شهرداری از بدو تاسیس شهرداری تاکنون از طریق سفارش و رابطه در شهرداری ایلام مشغول کار شده اند و بعضی از آنها هم بازنشسته شده اند ، شما آخرای کار است که متوجه میشوید ، اگر بازرسی اجمالی از پرونده های پرسنلی بعمل آید عمق فاجعه را خواهید فهمید .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار