معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت:یکی از فرصت های اقتصادی مطلوب در این استان ظرفیت نفت و گاز است و ورزش این استان می تواند از محل 2 درصد درآمدهای نفتی حمایت های قابل توجهی جذب کند لذا از مسئولان مرتبط انتظار داریم مساعدت های بیشتر و بالاتری نسبت به گذشته در این امر داشته باشند.
کد خبر: ۳۱۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 19 October 2016
 به گزارش تابناک ایلام؛ امیررضا خادم شامگاه سه شنبه در نشست با فعالان حوزه ورزش استان ایلام تعامل هیات های ورزشی با همدیگر را یکی از راه های کاهش مشکلات مالی هیات ها خواند و خواستار اختصاص یک سالن ورزشی در ایلام برای استفاده بانوان در شب ها شد.

وی با بیان اینکه یکی از حوزه هایی که می تواند کمک قابل توجهی به ورزش داشته باشد، وزارت نفت است، از مدیران و هیات های ورزشی خواست تا از ظرفیت نمایندگان مجلس برای جلب حمایت ها بیشتر و بهتر استفاده کنند.

معاون وزبر ورزش و جوانان افزود: ایلام یکی از استان های مستعد و پویا در حوزه ورزش است و با وجود کمبود منابع اقتصادی، توانسته است ورزشکاران خوبی در رشته های مختلف از جمله ورزش های انفرادی در بخش قهرمانی تربیت کند.

خادم تاکید کرد: ورزشکاران ایلامی در رشته های مختلف ورزشی موفقیت های خوبی در سطح ملی و بین المللی کسب کرده اند و این استان در المپیک ریو 2 ورزشکار داشت تا نشان دهد با وجود کمبودها، ورزشکاران و مسئولان ورزش با تلاش و همت زیاد به موفقیت دست یافته اند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل و مشکلات بزرگی که استان هایی مانند ایلام با آن مواجه هستند نبود حامی مالی و منابع مالی مناسب است از طرفی بودجه و توان مالی ورزش و جوانان نیز محدودیت های زیادی دارد.

خادم اظهار کرد: نگاه وزارت ورزش و جوانان به استان های کمتر برخوردار و کمتر توسعه یافته یک نگاه ویژه است و در تخصیص منابع توجه خاصی به این استان ها داشته است.

معاون وزیرگفت: اعتبار تخصیص یافته به استان ایلام با حدود 600 هزار نفر جمعیت برابر با اعتبار اختصاص داده شده به یک استان برخوردار با چهار میلیون نفر جمعیت بوده و در تلاشیم این روند کماکان ادامه یابد اگر چه می دانیم با توجه به کمبودهای استان حتی با این تخصیص ها هم نمی توان همه موانع را رفع کرد و به وضع مطلوب رسید اما کاری که از عهده وزارت ساخته می شود، همین است.

خادم پس از شنیدن صحبت های نمایندگان ورزش بانوان استان ایلام هم گفت: از مدیرکل ورزش و جوانان استان می خواهم که حداقل یک سالن ورزشی در ایلام را به استفاده بانوان در ساعات شب با هماهنگی حوزه ورزش بانوان انجام دهند تا یک سالن که دارای شرایط و موقعیت مناسبی است انتخاب و مورد استفاده بانوان ورزشکار قرار گیرد.

این مقام ورزشی اضافه کرد: با مشکلات و کمبودهای مالی هیات های ورزشی آشنا هستیم اما با تعامل هیات ها با یکدیگر می توان برخی از کمبودها و کاستی ها را جبران کرد.

به گفته وی، برخی از هیات ها می توانند درآمد خوبی داشته و ممکن است منابع مالی خاصی جذب کرده باشند که می توانند بخشی از کاستی های دیگر هیات ها را تامین کنند و تعامل ویژه و مطلوبی با هم داشته باشند.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی موضوعات و مشکلات مربوط به ورزش بیان و پیگیری می شود اما واقعیت اینکه در فضای حاکم بر مجلس پرداختن به مسائلی مانند راه و تامین آب اهمیت بالاتری نسبت به ورزش دارد و بیشتر مورد استقبال و پیگیری نمایندگان قرار می گیرند.

خادم اظهار کرد: اگر در سطح استان ها و حوزه های انتخابیه موضوعات ورزشی با نمایندگان به بحث گذاشته شود و ورزشکاران به جد تقاضای پیگیری این مسائل را داشته باشند مسیر هموارتر شده و می توان راحت تر در جلسات مجلس از نمایندگان استان ها برای رفع مشکلات کمک گرفت./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار