با اختصاص 140 میلیارد ریال از محل اعتبارهای استانی و ملی به تونل قلاجه در مسیر ارتباطی استان های ایلام و کرمانشاه که 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، طبق تفاهم نامه با پیمانکارو تاکید مسئولان اجرای طرح شتاب گرفته تا تونل در آذر ماه امسال به بهره برداری برسد.
کد خبر: ۳۱۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 19 October 2016

فرماندار شهرستان ایوان گفت: تونل قلاجه با 2 هزار و 500 متر طول یکی از طرح های بسیار مهم استان ایلام است که در سال 90 عملیات اجرایی آن آغاز شد ولی بدلیل تخصیص نیافتن اعتبار به صورت نیمه تمام تا دولت یازدهم باقی ماند.


به گزارش تابناک ایلام ؛ معروف بسطامی  عنوان کرد: با بهره برداری از این تونل نزدیک به 13 کیلومتر از مسیر گردنه و پیچ های خطرناک جاده اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه به ایوان در استان ایلام حذف و سوانح رانندگی نیز کاهش پیدا می کند.

وی تاکید کرد: با توجه به تردد زوار از این مسیر در ایام اربعین کار اجرای این طرح سرعت و شدت گرفته است و امیدواریم با افتتاح و بهره برداری این طرح در مسیر ایوان - ایلام مورد استقبال زائران قرار گیرد.

بسطامی با بیان اینکه تاکنون برای اجرای این طرح 210 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، یادآور شد: 170 میلیارد ریال از این مبلغ در دولت یازدهم تخصیص یافته است.

وی هدف از اجرای این طرح را حذف پیچ های خطرناک و حادثه خیز این محور و کوتاهتر شدن حدود 18 کیلومتر از مسیر ایلام - کرمانشاه، تسهیل در عبور و مرور خودروها و رشد و توسعه استان ایلام و شهرستان ایوان اعلام کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام نیز چندی پیش در خصوص وضعیت فیزیکی این پروژه گفته بود: حفاری و کف کنی آن به طور کامل به پایان رسیده و 490 متر از یک هزار و 74 متر لاینینگ آن نیز تکمیل شده و در کل پیشرفت فیزیکی تونل بیش از 80 درصد است.

عملیات اجرایی تونل قلاجه بعنوان دومین تونل بزرگ ترانزیتی کشور بر سر راه ارتباطی 2 استان ایلام و کرمانشاه تیر ماه سال 90 آغاز و قرار بود بعد از 30 ماه در اواخر سال 92 به بهره برداری برسد اما با گذشت بیش از پنج سال از کلنگ زنی این طرح ملی در حوزه استحفاظی شهرستان ایوان همچنان عملیات اجرایی ادامه دارد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار